تایلند مالیات بر درآمد اتباع خارجی را کاهش می‌دهد

به اشتراک بگذارید:

به گفته اکنیتی نیتیتانپراپاس، مدیر کل اداره درآمد تایلند، به عنوان بخشی از اقدامات برای جذب متخصصان ماهر برای کار در تایلند، این اداره کاهش مالیات بر درآمد متخصصان خارجی را به ۱۷ درصد در نظر گرفته است.

نرخ مالیات بر درآمد شخصی در تایلند تصاعدی است و بر اساس سطح حقوق متفاوت است. کسانی که درآمد سالانه از ۱۵۰/۰۰۱ بات تا ۳۰۰ هزار بات دارند مشمول ۵ درصد مالیات می شوند، در حالی که کسانی که درآمد سالانه آنها بیش از 5 میلیون بات است مشمول نرخ مالیاتی بالای ۳۵ درصد می شوند.

آقای اکنیتی گفت که متخصصان خارجی که متقاضی استفاده از امتیاز پرداخت مالیات کمتر هستند باید در زمینه هایی کار کنند که تایلند به آنها نیاز دارد. این کارشناسان می توانند در هر نقطه از تایلند کار کنند.

وی گفت که این وزارتخانه در حال بررسی یک دوره معتبر برای این امتیاز مالیاتی است.

کابینه دولت اقداماتی را برای جذب خارجیان “با پتانسیل بالا” برای اقامت طولانی مدت در تایلند تصویب کرده است. کابینه، شورای توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی را موظف کرده است تا در این مورد با نهادهای دولتی مرتبط از جمله وزارت دارایی مشورت و گفتگو کند.

کابینه همچنین کاهش ۵۰ درصدی عوارض واردات برای برخی از کالاها از قبیل شراب، مشروبات الکلی و سیگار برگ را به مدت پنج سال تصویب کرد. مدیر کل گمرک تایلند گفت، این اداره تجزیه و تحلیل جزئیات این تصمیم کاهش عوارض را تکمیل کرده و آن را برای بررسی نهایی به وزارت دارایی ارائه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.