مجازات حبس رانندگان مست در تایلند افزایش می‌یابد

به اشتراک بگذارید:

بنیاد در حالت مستی رانندگی نکنید (Don’t Drive Drunk Foundation) از دولت تایلند خواست مجازات حبس رانندگانی که در حال مستی رانندگی می‌کنند را افزایش دهد.

دکتر تاجینگ سیریپانیچ، دبیرکل بنیاد گفت، بنیاد او پیشنهادی را به وزارت حمل و نقل ارائه کرده است که در آن خواسته شده است تا مجازات رانندگان مستی که باعث تصادفات مرگبار می شوند، مدت حبس آنها را از ۳ تا ۱۰ سال به ۱۱ تا ۱۳ سال افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که تایلند در برخورد با این رانندگان مست جدی‌تر عمل کند و گفت: بسیاری از آنها از پیش به دلیل کشتن شخصی در یک حادثه رانندگی زندانی شده‌اند.

او فاش کرد که وزیر حمل و نقل با این پیشنهاد موافقت کرده است.

به گفته دکتر تاجینگ، تصادفات جاده‌ای در طول تعطیلات سونکران سال گذشته منجر به مرگ ۲۶۴ نفر و زخمی شدن ۲۲۰۸ نفر شد که ناشی از عادات رانندگی غیرمسئولانه، از جمله رانندگی در حالت مستی، رانندگی با سرعت بالا و زیر پا گذاشتن سایر قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

سوراپونگ پیاچوت، معاون وزیر حمل و نقل گفت، نخست وزیر سرتا تاویسین به این وزارتخانه گفته است که حمل و نقل کافی را فراهم کنند و به همه بخش‌ها دستور داده است که راحتی و ایمنی سفر را در تعطیلات هفت روزه سونکران تسهیل کنند.

برای مشاهده گزارش مرگ و میر جاده‌ای در تعطلات سونکران ۲۰۲۴، به این لینک مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.