نخست‌وزیر تایلند بر تقویت ارتباطات قوی‌تر در بین کشور‌های آسه‌آن تاکید کرد

به اشتراک بگذارید:

سرتا تاویسین، نخست‌وزیر تایلند در سخنرانی مجازی خود در مجمع آینده آسه‌آن ۲۰۲۴ در روز سه شنبه (۲۳ آوریل) بر اهمیت تقویت ارتباطات درونی در آسه‌آن به عنوان یک اصل حیاتی برای افزایش رقابت‌پذیری منطقه تأکید کرد.

نخست‌وزیر ضرورت بهبود زیرساخت‌ها در بخش‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، دیجیتال، زنجیره تأمین و انرژی را برای قرار دادن آسه‌آن به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم در منطقه هند-آرام برجسته کرد.

آقای سرتا همچنین بر نیاز به توسعه پایدار در آسه‌آن برای تضمین رشد اقتصادی بلندمدت و بهبود کیفیت زندگی برای شهروندانش تاکید کرد. او بر پیشرفت به سوی اقتصاد سبز، انتقال انرژی و دستیابی به کربن صفر حمایت کرد. تایلند به عنوان هماهنگ کننده آسه‌آن در زمینه همکاری‌های توسعه پایدار، متعهد به پیشبرد این اهداف است.

سرتا در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی، بر نیاز به وحدت و انعطاف پذیری در داخل آسه‌آن تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که حفظ مرکزیت این بلوک برای تداوم ارتباط آن در صحنه جهانی ضروری است.

در پایان این سخنرانی، نخست وزیر بر تعهد تایلند به تقویت جامعه فراگیر آسه‌آن که منعکس کننده اهداف و آرزوهای مردم آن است، تاکید کرد و نسبت به توانایی منطقه برای شکوفایی و خدمت به عنوان الگوی جامعه و همکاری ابراز خوش بینی کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.