تایلند در حال مذاکره برای خرید قرص کرونا است

به اشتراک بگذارید:

وزارت بهداشت عمومی تایلند در حال مذاکره برای خرید ۲۰۰ هزار کپسول کرونا با نام مولنوپیراویر است که توسط شرکت داروسازی آمریکایی مِرک (Merck) تولید شده است.

دکتر سومساک آنکاسیل، رئیس بخش خدمات پزشکی وزارت بهداشت گفت؛ وزارتخانه انتظار دارد این دارو تا ماه نوامبر توسط سازمان غذا و داروی تایلند (FDA) به ثبت برسد و اولین گروه مولنوپیراویر تا اواخر ماه آینده یا اوایل دسامبر به تایلند تحویل داده شود.

وی گفت، به دلیل محدودیت های قرارداد فعلا نمی توانیم قیمت آن را فاش کنیم. این قرارداد زمانی معتبر خواهد بود که مولنوپیراویر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شود، که به زودی انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت داروسازی “Merck & Co” یک قرص جدید موفقیت چشمگیری در کاهش شدیدترین عوارض و احتمالاً عوارض دائمی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ داشته است و نتایج اولیه تحقیقات کلینیکی و آزمایشی درباره آن موجب امید درمان کرونا با هزینه کم شده است؛ این دارو به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید ۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.

این قرص ابتدا برای درمان بیماری آنفلوانزا تولید شده بود و طوری طراحی شده که با دستکاری در کدهای ژنتیکی ویروس، مانع انتشار آن در بدن بیمار شود. محققان این شرکت ادعا می‌کنند که در آزمایشات، یک دوره پنج روزه استفاده از این قرص به نام “مولنوپیراویر” با موفقیت تعداد بستری شدن بیماران مبتلا به کروناویروس را به همراه مرگ و میر به نصف کاهش داد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.