وزیر گردشگری تایلند از مردم خواست تا نگران سویه جدید اومیکرون نباشند

به اشتراک بگذارید:

وزیر گردشگری و ورزش تایلند گفت، مردم نگران سویه جدید اومیکرون نباشند زیرا همه چیز تحت کنترل است (همانطور که دولت همیشه می گوید) و سویه جدید تا به حال در کشور شناسایی نشده است. وزیر بهداشت عمومی پیپات راچاکیت پراکارن می گوید که وزارت بهداشت عمومی همه گردشگران ورودی از کشورهای پرخطر، از جمله ۳۳۰ گردشگر از هشت کشور آفریقایی با خطر بالا را تحت نظر قرار داده است.

وزیر گفت که همه آنها در قرنطینه ۱۴ روزه به سر می‌برند که سه مرتبه آزمایش پی سی آر را پست سر خواهند گذاشت. وی افزود، بین ۱۵ تا ۲۷ نوامبر، ۲۵۲ گردشگر تحت طرح سندباکس تایلند ، ۷۸ گردشگر تحت طرح قرنطینه ای وارد کشور شده اند.

وی اشاره کرد که هیچ نگرانی برای سویه جدید اومیکرون وجود ندارد زیرا تاکنون هیچ کس در تایلند برای این سویه مثبت نشده است. وی همچنین از مردم خواست نگران مسافران هشت کشور آفریقایی پرخطر نباشند زیرا آنها تحت کنترل اداره مهاجرت هستند.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که اکنون سویه اومیکرون ویروس کرونا در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است اما تاکنون هیچ مورد از مرگ مربوط به این سویه گزارش نشده است. سویه اومیکرون درحال حاضر در آسیا، آفریقا، آمریکا، خاورمیانه و اروپا شناسایی شده است و موارد ابتلا به این سویه در هفت استان از ۹ استان آفریقای جنوبی گزارش شده است. این سویه برای اولین بار در آفریقای جنوبی گزارش شد.

سویه جدید کرونا در حالی در جنوب آفریقا شیوع پیدا کرده است که تنها هفت درصد از جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی قاره آفریقا واکسینه شده‌اند. سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در ماه گذشته از روند استفاده از واکسن بوستر (دوز سوم) در کشورهای ثروتمند انتقاد کرده و اعلام داشتند که این امر دسترسی کشورهای فقیرتر به واکسن را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.