کشف هزاران دستگاه سیگار الکترونیکی در نزدیکی مدارس بانکوک

به اشتراک بگذارید:

تیم عملیات ویژه از دفتر محافظت از حقوق مصرف‌کننده (OCPB)، پلیس تایلند و سایر نهادهای مربوطه، عملیات گسترده‌ای را با هدف قرار دادن خرده‌فروشان سیگار‌های الکترونیکی در نزدیکی مراکز آموزشی در مرکز بانکوک آغاز کرد‌ه‌اند.

در طی این عملیات، بیش از ده هزار دستگاه سیگار الکترونیکی و مواد آن را در مناطق نزدیک به یک دانشگاهی در راچاداپیسک و همچنین مناطق چاتوچاک و وانگتونگلانگ کشف و توقیف شد.

برخی از این سیگار‌های الکترونیکی به شکل اسباب‌بازی طراحی شده‌اند که به دلیل محبوبیت روزافزون در بین دانش‌آموزان، بدون اطلاع والدینشان، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

پوانگپت چونلاید، یکی از وزرای وابسته به دفتر نخست‌وزیر، به خطرات سیگارهای الکترونیک که برای جوانان ایجاد می‌کند، تاکید کرد. وی گفت، دولت قصد دارد عملیات سختگیری را شدت ببخشد و یک کارگروه ویژه برای این موضوع ایجاد خواهد کرد.

دفتر محافظت از حقوق مصرف‌کننده، بر وضعیت غیرقانونی سیگارهای الکترونیکی، از جمله واردات، فروش یا توزیع آنها تأکید کرد. این ممنوعیت شامل قلیان‌ها، قلیان‌های برقی، سیگارهای الکترونیکی و مواد مرتبط، می‌شود. قانون شکنان و افرادی که در این حوزه فعالیت کنند تا سه سال زندان، جریمه نقدی تا ۶۰۰ هزار بات یا هر دو متحمل خواهند شد.

سیگارهای الکترونیکی به ریه و قلب آسیب زده و ممکن است منجر به بروز یا تشدید مشکلات تنفسی مانند آسم و آلرژی شوند. همچنین، این سیگارها دارای خطرات سرطان‌زا هستند.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.