ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در تایلند به مناسبت روز مقدس بوداییان

به اشتراک بگذارید:

روز ماکا بوچا (Makha Bucha)، یکی از مقدس ترین تعطیلات بودایی است که روز چهارشنبه، ۱۶ فوریه به همراه برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا در تایلند جشن گرفته خواهد شد.

ماکا بوچا یادآور روزی است که بودا با ۱۲۵۰ شاگردش در زندگی او گردهم آمدند تا آنها را به مقام کاهنی برساند. ماکا بوچا در روز کامل شدن ماه در سومین ماه قمری در کامبوج، لائوس، تایلند و سری‌لانکا جشن گرفته می‌شود.

این روز با مراسم و اجتماعات مذهبی جشن گرفته می شود که امسال با وجود کووید ۱۹، مردم می‌توانند با اعمال اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی این روز را جشن بگیرند.

روز ماکا بوچا تعطیل رسمی در کشور است که ادارات دولتی و همچنین سایر مشاغل خصوصی تعطیل خواهند بود. علاوه بر این، فروش و مصرف مشروبات الکلی در این روز ممنوع بوده و شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره، هتل‌ها و رستوران‌هایی که الکل سرو می‌کنند خواهد شد.

در این روز، تایلندی ها در معابد محلی خود به عبادت مشغول بوده و به راهبان صدقه ‌می دهند. تایلندی ‌ها علاوه بر عدم مصرف الکل، از دروغگویی و غیبت کردن، آسیب رساندن به موجودات زنده و خوردن گوشت، آزار جنسی و دزدی اجتناب می کنند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.