تایلند قوانین رحم اجاره ای را برای خارجی ها تسهیل می کند

به اشتراک بگذارید:

تایلند در حال بازنگری در قوانین رحم اجاره ای است تا به خارجی ها اجازه دهد مادران جایگزین تایلندی را بدون نیاز به تایلندی بودن یکی از شرکای خود استخدام کنند. بر اساس تغییرات پیشنهادی، خارجی‌ها همچنین اجازه خواهند داشت که تخمک‌ها و اسپرم‌ها را برای رحم اجاره‌ای به خارج از کشور تایلند منتقل کنند.

بازنگری در قانون با هدف ارتقای تایلند به عنوان یک مرکز پزشکی و کسب درآمد بیشتر برای این کشور انجام شده است. مقامات می گویند که بررسی این بازنگری حدود دو ماه طول می کشد و اصلاحات قبل از ارائه به کابینه باید بازبینی و تنظیم شوند.

طبق قوانین و شرایط فعلی، رحم اجاره ای در تایلند فقط برای زوج های تایلندی یا خارجی هایی که شریک زندگی تایلندی دارند مجاز است. کسانی که در تایلند هستند نیز نمی توانند تخمک یا اسپرم منجمد خود را به خارج از کشور منتقل کنند. به گفته مدیر کل دپارتمان پشتیبانی خدمات سلامت، تایلند با وجود این دو محدودیت، در حال از دست دادن فرصت ها است.

اگر این قانون بازنگری شود، سیستمی برای زنان تایلندی ایجاد خواهد شد که علاقه مند به جایگزین شدن هستند تا از این طریق بتوان از قاچاق کودکان نیز جلوگیری کرد. در طول ۹ ماه بارداری و پس از زایمان، بیمارستان ها یک سیستم ردیابی برای بررسی وضعیت مادر و نوزاد خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ویکی‌مدیا، رحم اجاره‌ای یا مادر جایگزین روشی است که در آن یک زن (مادر جایگزین) فرزند زوجی را که به روش‌های معمول قادر به بچه‌دار شدن نیستند، در رحم خود حمل می‌کند (معمولاً به این دلیل که یکی از زوج‌ها نابارور است). این روش به‌طور سنتی به این گونه انجام می‌شود که نخست سلول تخم مادر واقعی و اسپرم پدر را به روش لقاح مصنوعی بارور می‌کنند و سپس حاصل (رویان) را به روش درون‌کاشت مصنوعی در داخل رحم مادر جایگزین قرار می‌دهند. در این روش مادر جایگزین تنها نقش پرورش‌دهندهٔ نوزاد را داشته و معمولاً پس از زایمان تمام حقوق سرپرستی فرزند را به والدین اصلی آن واگذار می‌کند اما این امر مهم نیازمند اقدامات قانونی است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.