موج گرمای تایلند تاکنون جان ۳۰ نفر را گرفته است

به اشتراک بگذارید:

وزارت بهداشت عمومی تایلند پس از اینکه ۳۰ مورد مرگ ناشی از گرمازدگی در جاری را اعلام کرد، نسبت به خطرات موج گرما در تایلند هشدار داد.

متخصصان پزشکی به مردم توصیه می‌کنند از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور شدید خورشید پرهیز کنند و اقدامات احتیاطی را در برابر افزایش احتمالی موارد کووید ۱۹ به ویژه در میان گروه‌‌های آسیب پذیر انجام دهند.

با افزایش دما، تایلند با پیامدهای گرمای شدید دست و پنجه نرم می کند. وزارت بهداشت عمومی فاش کرد که موج گرمای کنونی کشور تاکنون ۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

مقامات بهداشتی با تاکید بر خطر گرمازدگی، وضعیت کشنده‌ای که در هنگام گرم شدن بیش از حد بدن رخ می دهد، از مردم می خواهند که برای مدت طولانی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنند.

این توصیه در حالی ارائه می شود که کشور با افزایش دما مواجه است که می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری‌های مرتبط با گرما شود.

گرمازدگی به‌طور ویژه خطرناک است زیرا می تواند آسیب جدی به سیستم های داخلی بدن وارد کند و در صورت عدم درمان سریع می تواند کشنده باشد. افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند افرادی هستند که دوره‌های طولانی را در خارج از منزل به خصوص در زیر نور مستقیم خورشید می گذرانند.

در فصل گرما آب زیاد بنوشید

برای مبارزه با خطرات، متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که مردم به طور مداوم آب بنوشند و از مصرف الکل باید پرهیز شود زیرا می تواند کم آبی بدن را تشدید کند.

به عموم مردم توصیه می شود که لباس‌های رنگ روشن بپوشند که تهویه مناسب را فراهم می کند و هرگز کسی را در داخل ماشین پارک شده زیر نور خورشید رها نکنند، زیرا در مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دما می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

تایلند پس از سونکران نیز شاهد افزایش موارد کووید بوده است، به ویژه در بین گروه ۶۰۸ که شامل سالمندان و افراد با شرایط جسمانی خاص، می‌باشد.

مقامات بهداشتی از این افراد با ریسک بالا می خواهند که اقدامات احتیاطی بیشتری مانند استفاده از ماسک در مناطق شلوغ و حفظ بهداشت را انجام دهند.

آنفلوانزا نیز همچنان شایع است و از ابتدای سال ۱۲۸ هزار و ۱۵۶ مورد گزارش شده است که همه گروه های سنی را تحت تاثیر قرار داده است.

برای جلوگیری از عوارض شدید آنفولانزا و کووید، واکسیناسیون برای عموم و بخصوص گروه های پرخطر توصیه می شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.