سازمان جهانی بهداشت نسبت به ترکیب واکسن‌های مختلف کرونا هشدار داد

به اشتراک بگذارید:

یک دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه نسبت به ترکیب واکسن‌های مختلف کرونا از شرکتهای مختلف اخطار داد و آن را یک “روند خطرناک” دانست زیرا داده‌های کمی در مورد تاثیر آن بر سلامت وجود دارد.

سومیا سوامیناتان در یک جلسه مطبوعاتی که بصورت آنلاین برگزار شد، گفت: ترکیب واکسن‌ها یک روند خطرناک است. ما درشرایطی هستیم که داده و مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: اگر شهروندان تصمیم بگیرند چه زمانی واکسن‌های دوم، سوم یا چهارم را تزریق کنند، در کشورها وضعیت آشفته‌ای ایجاد خواهد شد.

این درحالی است که نتایج مطالعه‌ای در ما ژوئیه نشان داده بود که ترکیب و تطبیق واکسن‌های کرونا، محافظت بالاتری در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند. این مطالعه نشان داد افرادی که ابتدا یک دوز واکسن کرونای «آسترازنکا» دریافت کرده بودند و در نوبت دوم یک دوز واکسن فایزر دریافت کردند، ۹ برابر بیشتر از افرادی که دو دوز واکسن آسترازنکا تزریق کرده بودند، آنتی بادی داشتند.

این اخطاریه از طرف سازمان جهانی بهداشت در حالی منتشر شده است که تایلند قصد دارد واکسن آسترازنکا را به عنوان تقویت کننده برای کادر درمان و سایر گروه‌های آسیب پذیر و همچنین دوز دوم این واکسن را برای کسانی که در دوز اول سینواک دریافت کرده‌اند، تأیید می کند.

واکسن چینی سینواک اخیراً مورد بررسی دقیقتری قرار گرفته است زیرا صد‌ها کادر درمان کاملاً واکسینه شده، به کرونا مبتلا شده اند و تا به حال ۲ مورد فوتی نیز گزارش شده است. اکثر کادر درمان در تایلند با واکسن سینواک واکسینه شده‌اند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.