همسر نخست وزیر سابق تایلند در ۱۰۱ سالگی بر اثر کرونا درگذشت

به اشتراک بگذارید:

تانپویینگ بونروئن چونهاوان، همسر نخست وزیر سابق تایلند, چاتیچای چونهاوان (Chatichai Choonhavan)، صبح روز شنبه (۱۴ آگوست) در سن ۱۰۱ سالگی بر اثر بیماری ناشی از کووید ۱۹ درگذشت. جزئیاتی در مورد فوت وی گزارش نشده است.

خبر درگذشت تانپویینگ را نوه‌اش در یک پست فیس بوکی به اشراک گذاشت. تانپویینگ صاحب یک دختر و یک پسر است که پسرش کرایساک سال گذشته در ماه ژوئن درگذشت.

در این پست فیس بوکی یک زن باهوش و فداکار که در نوامبر سال ۱۹۴۴ با ژنرال چاتیچای ازدواج کرد، توصیف شده است. او به شوهرش کمک کرد تا از سمت سفیر تایلند به عنوان وزیر امور خارجه، به عنوان رئیس حزب ملت تایلند، تا رسیدن به پست نخست وزیری از سال ۱۹۸۸ تا زمانی که با کودتا در سال ۱۹۱برکنار شد. نخست وزیر چاتیچای چونهاوان در لندن بر اثر سرطان کبد در سال ۱۹۹۸ در ۷۸ سالگی درگذشت.

تانپویینگ ۲۳ سال بیشتر از شریک زندگیش زنده ماند تا صدساله شود. او به ۷ زبان زنده دنیا به خوبی صحبت می کرد و نقش موثری در دیپلماسی سیاست خارجی تایلند ایفا کرد. نوه تانپویینگ در پست فیس بوک از مادر بزرگش به خاطر تمام کارهایی که برای کشورش انجام داده و همچنین یادداشت های شخصی به جا مانده درباره او، تشکر کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.