قریب به ۱۰۰ درصد جمعیت بانکوک از ماسک استفاده می‌کنند

به اشتراک بگذارید:

ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ در تایلند روز جمعه (۱۰ سپتامبر) گفت که تقریباً همه ساکنان بانکوک در حال حاضر از ماسک صورت خود به درستی استفاده می کنند.

دکتر تاویسیلپ واسانویوتین، سخنگوی ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ گفت؛ ۹۹/۷ درصد از افرادی که در پروژه «ماسک هوش مصنوعی» وزارت آموزش عالی، علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند در بانکوک مورد بررسی قرار گرفته اند، پوشش ماسک خود را به درستی اعمال کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی که به صورت هفتگی انجام می شود، ۰/۲۶ درصد به اشتباه از ماسک صورت استفاده می کنند و ۰/۰۲ درصد اقدامات و دستورات کنترل بیماری را رعایت نمی کنند. این نظرسنجی در ۲۹ ناحیه بانکوک با استفاده از ۶ هزار و ۱۳۰ نفر انجام شده است.

وی گفت: “استان های دیگر باید از بانکوک الگو بگیرند.”

با وجود نتایج نظرسنجی، بانکوک بیشترین تعداد موارد جدید کرونایی را که دیروز توسط ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ گزارش شده بود، داشت. پایتخت ۳ هزار و ۴۹۵ مورد جدید کرونایی ثبت کرد که نسبت به روز قبل که ۳ هزار و ۷۳۶ مورد را نشان می دهد، کاهش یافته است.

طی هفته گذشته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نسبتاً ثابت بوده است، اما ۲۵۳ مورد مرگ و میر امروز در ۲۴ ساعت گذشته، جهش ناامیدکننده ای از ۱۸۹ مورد است که دیروز گزارش شده بود. وزارت بهداشت تایلند صبح روز شنبه (۱۱ سپتامبر) ۱۵ هزار و ۱۹۱ مورد جدید کرونایی گزارش کرده است که ۷۲۶ از مبتلایان در زندان‌های این کشور شناسایی و ثبت شده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.