نظرسنجی: تایلندی ها معتقدند که پرایوت دیگر نخست وزیر نخواهد شد

به اشتراک بگذارید:

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ملی مدیریت توسعه (نیدا)، اکثریت مردم تایلند معتقدند دوره فعلی ژنرال پرایوت چان او چا احتمالا آخرین دوره وی است.

این نظرسنجی از ۶ تا ۹ سپتامبر با مصاحبه های تلفنی با ۱۳۱۰ نفر از افراد ۱۸ ساله و بالاتر، از تمام سطوح تحصیلی و مشاغل در سراسر کشور انجام شد تا نظراتشان را درباره آینده سیاسی ژنرال پرایوت، ژنرال پراویت وانگسوون، معاون نخست وزیر و ژنرال آنوپونگ پائوچیندا، وزیر کشور – سه نیروی نظامی سابق که در حال حاضر به عنوان ستون های دولت پرایوت خدمت می کنند، جمع آوری کند.

اکثریت زیادی (۵۲/۵۹ درصد) در مورد احتمال کنار گذاشته شدن ژنرال پرایوت به عنوان نخست وزیر هنگام تشکیل دولت بعدی گفتند که این امر امکان پذیر است، ۳۲/۰۶ درصد، بسیار زیاد و ۳۰/۵۳ درصد نسبتاً محتمل را در برای گزینه‌های دیگر انتخاب کرده اند.

از سوی دیگر، ۲۲/۶۰ درصد گفته‌اند که این امر کاملاً غیرممکن است و ۱۰/۸۴ درصد گفتند که احتمال این که این آخرین دوره وی باشد، کم است.

بقیه، ۳/۹۷ پاسخی برای ارائه نداشته و یا علاقه‌ای برای اظهار نظر نداشته اند.

در مورد احتمال اینکه ژنرال پراویت (معاون نخست وزیر کنونی) دوباره پس از انتخابات بعدی نخست وزیر شود، اکثریت قریب به اتفاق (۷۶/۷۹ درصد) گفتند که این امر غیرممکن یا بعید است، به طوری که ۶۲/۸۲ درصد گفتند که این موضوع دور از انتظار است و ۱۳/۹۷ درصد آن را بعید می دانند. از سوی دیگر، ۱۳/۵۱ درصد گفتند که این احتمال نسبتاً محتمل است و ۴/۶۶ درصد بسیار محتمل است.

بقیه، ۵/۰۴ درصد پاسخی برای ارائه نداشته و یا علاقه‌ای برای اظهار نظر نداشته اند.

در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنند سه ژنرال – پرایوت، پراویت و آنوپونگ، هنوز هم در تشکیل دولت پس از انتخابات بعدی نقش ایفا می کنند، اکثریت ۶۰/۱۶ درصدی جواب داده اند که این احتمال وجود دارد و ۳۵/۴۹ درصد بعید است و بقیه، ۴/۳۵ درصد، پاسخی برای ارائه نداشته و یا علاقه‌ای برای اظهار نظر نداشته اند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.