پزشک برجسته تایلندی: هنوز به اوج بیماری کرونا نرسیده ایم

به اشتراک بگذارید:

دکتر پراسیت واتاناپا، پزشک برجسته تایلندی می گوید مردم باید از محدودیت های اعمال شده کویید ۱۹ پیروی کنند زیرا هنوز تعداد موارد در تایلند به اوج خود نرسیده است. دکتر پراسیت از دانشکده پزشکی بیمارستان سیریراج در فیس بوک خود مردم را در جریان آخرین تحولات بحران کووید ۱۹ در تایلند قرار داد.

به گزارش بانکوک پست، دکتر پراسیت می گوید میزان روزانه بیماری‌ها نشان می دهد که تایلند هنوز به اوج این شیوع بیماری کرونا نرسیده است. او می گوید بسیاری از مردم به نقض محدودیت های کرونای از طریق تجمعات عمومی ادامه می دهند. وی همچنین با اشاره به مدارس، تعدادی از مراکز آموزشی را متهم به سازماندهی رویدادهایی کرده است که به گسترش ویروس کمک می کند.

وی گفت، اگر همه به شدت از اقدامات سختگیرانه کووید ۱۹ پیروی کنند، تعداد موارد و مبتلایان جدید بین ما‌ه های سپتامبر و اکتبر به شدت کاهش خواهد یافت. در همین حال، دولت باید واکسیناسیون را تسریع کند تا حداقل ۲۵ درصد مردم را تا پایان ماه جاری تحت پوشش قرار دهد. وی گفت، با در نظر گرفتن این موارد هیچ اتفاق غیر منتظره ای مانند شیوع گسترده خوشه ای رخ نخواهد داد.

دکتر پراسیت می گوید، سایر کشورها نیز به دلیل گسترش سریع نوع دلتا مجبور به اعمال مجدد محدودیت ها شده اند. او می گوید آمریکا روزانه حدود ۱۰۰ مورد مرگ گزارش می دهد، اما این کاهش قابل توجهی در مقایسه با هزاران مورد مرگ و میر روزانه است که این کشور قبل از شروع واکسیناسیون تجربه کرده بود. وی افزود که انگلستان، فرانسه و ایتالیا شاهد افزایش مشابهی در نتیجه نوع بسیار مسری دلتا هستند.

دکتر پراسیت خاطرنشان می کند که در حالی که واکسن کووید ۱۹ در برابر بیماری جدی و مرگ محافظت می کند، مانع از آلوده شدن افراد و انتقال ویروس نمی شود. به همین دلیل، در حال حاضر محدودیت ها باید برقرار باشد و پیروی از این محدودیت‌ها بسیار مهم و امری حیاتی است.

وی در نهایت اشاره کرد، این اطلاعات جدید به ما نشان داد که واکسن به تنهایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کافی نخواهد بود. اقدامات فاصله گذاری اجتماعی هنوز مورد نیاز است. علاوه بر این، اگر واکسن برای کودکان وجود نداشته باشد، ایمنی گله نمی تواند اتفاق بیفتد.

امروز، تایلند ۲۱ هزار و ۳۸ مورد جدید کرونایی و ۲۰۷ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است. در حال حاضر از ابتدای همه گیری کرونا، تایلند ۸۱۶ هزار و ۹۸۹ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۷۹۵ مورد فوتی ناشی از کووید ۱۹ را گزارش کرده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.