وابستگی دیجیتالی تایلند در مطالعه جدید اینترنتی آشکار شد

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش «دیجیتال ۲۰۲۲»، تایلند با ضریب نفوذ بالا در استفاده از اینترنت، تعامل رسانه‌های اجتماعی، اتصالات تلفن همراه، خرید آنلاین و پرداخت‌های دیجیتال، سطح بالایی از آمادگی دیجیتالی را نشان می‌دهد.

این گزارش توسط DataReportal با همکاری آژانس خلاق We Are Social و مشاور استراتژیک Kepios که به تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده های آنلاین از سراسر جهان می پردازد، منتشر شده است.

این گزارش حاکی از آن است که در ژانویه ۲۰۲۲، ۵۴/۵ میلیون کاربر اینترنت در تایلند وجود داشت که حدود ۷۷/۸ درصد از کل جمعیت کشور است. حدود ۵۶/۸ میلیون نفر در رسانه های اجتماعی در حال فعالیت هستند که ۸۱/۲ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، در حالی که در ژانویه سال جاری ۹۵/۶ میلیون اتصال تلفن همراه در تایلند (۱۳۷ درصد کل جمعیت) وجود داشته است.

این گزارش با استناد به نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار جهانی GWI در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، نشان داد که مردم تایلند به طور متوسط ​​روزانه ۹ ساعت و ۶ دقیقه از اینترنت استفاده می کنند. حدود ۹۶/۲ درصد از کاربران اینترنت از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته اند که میانگین زمان صرف شده روزانه ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی GWI نشان داد که ۶۷/۶ درصد از کاربران اینترنت که بین سنین ۱۶ تا ۶۴ هستند از اینترنت به عنوان ابزاری برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. آنها همچنین اخبار و رویدادهای جاری ( ۶۴/۱ درصد) را دنبال کرده و سپس تماشای فیلم، برنامه های تلویزیونی (۶۰/۸ درصد) و یافتن ایده ها و الهامات جدید (۶۰/۴ درصد) دلیل استفاده آنها از اینترنت بیان شده است.

این نظرسنجی نشان داد که حدود ۳۶/۲ درصد کاربران از خدمات پرداخت تلفن همراه استفاده می کردند و ۲۰/۱ درصد دارای نوعی ارز دیجیتال هستند. علاوه بر این، مردم تایلند به طور متوسط ​​۲ ساعت و ۵۹ دقیقه را در شبکه های اجتماعی سپری میکنند.

در تایلند ۵۰ میلیون نفر در فیس بوک، ۴۲/۸ میلیون نفر در یوتیوب، ۳۵/۸ میلیون نفر در تیک تاک، ۳۵/۷ میلیون نفر در مسنجر، ۱۸/۵ میلیون نفر در اینستاگرام، ۱۱/۵ میلیون نفر در توییتر، ۳/۳ میلیون نفر در لینکدین و ۲۷۷ هزار نفر در اسنپ چت حساب کاربری داشته و فعالیت می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد، ۶۸/۳ درصد از کاربران اینترنت در تایلند هر هفته یک محصول یا خدمات را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند. حدود ۴۵/۸ درصد اعلام کردند که از طریق یک فروشگاه آنلاین خواربار فروشی، سفارش داده اند. طبق گفته ۵۷/۷ درصد از پاسخ دهندگان، تحویل رایگان، مشوق شماره یک برای کاربران اینترنت برای تکمیل خرید آنلاین است، پس از آن کوپن ها و تخفیف ها (۴۹/۲ درصد)، گزینه پرداخت حین تحویل کالا (۳۷/۶ درصد) و نظرات و بازخورد‌های مشتریان (۳۱/۸ درصد)، قرار دارند.

این گزارش با استناد به پورتال آمار Statista نشان می‌دهد که ۹۷۳ میلیون دلار آمریکا برای دانلود و اشتراک رسانه‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ در تایلند هزینه شده است. هزینه بازی‌های ویدیویی با ۵۱۶ میلیون دلار رتبه اول را به خود اختصاص داد، پس از آن ویدئو به‌ درخواست با 213 میلیون دلار، انتشارات الکترونیکی با 134 میلیون دلار و موسیقی دیجیتال با 110 میلیون دلار قرار گرفتند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که ۱۲/۲ میلیون نفر در تایلند در سال ۲۰۲۱ از طریق یک پلت فرم آنلاین، سفارش غذا داده اند که ۲۱/۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. ارزش کل سفارشات تحویل غذای آنلاین در سال گذشته به ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

در سال ۲۰۲۱، ۳۶/۸ میلیون نفر در تایلند درگیر پرداخت های دیجیتال با کل تراکنش های پرداخت ۱۹/۳ میلیارد دلاری بودند که ۳۵/۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

این گزارش حاکی از آن است که حدود ۳۶/۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ کالاهای مصرفی را از طریق اینترنت خریداری کرده اند که ۸/۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و مجموع هزینه ها بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.