تایلند دریافت درخواست‌های ویزای بلند مدت را رسما آغاز کرد

به اشتراک بگذارید:

در نوع جدید ویزای تایلند، این کشور به نظر می رسد چهار گروه از خارجیان ثروتمند را با ویزای ۱۰ ساله و مزایای بالا مورد هدف قرار داده است.

تایلند که “سرزمین لبخندها” نامیده می شود، فرش قرمز را با تسهیل مسیر مهاجرت برای خارجی های ثروتمند پهن می کند تا بدین منظور بتواند اقتصاد این کشور را تقویت کند.

به گفته چایوتید کریداکون، مشاور نخست وزیر تایلند، متخصصان، افراد با توانمندی مالی بالا و بازنشستگان می توانند درخواست‌های خود را بصورت آنلاین برای اقامت ۱۰ ساله تایلند ارسال کنند. او در رویدادی در بانکوک گفت که دولت قصد دارد یک میلیون خارجی ثروتمند یا با استعداد را طی پنج سال آینده به این کشور جذب کند. دریافت مدارک از روز پنجشنبه، اول سپتامبر آغاز شده است که میتوانید از طریق وبسایت BoI با دانلود فایل پی‌دی‌اف از مدارک و مراحل درخواست آن مطلع شوید.

چایوتید گفت که ابتکار ویزای جدید می تواند فعالیت های اقتصادی حدود یک تریلیون بات (معادل ۲۷ میلیارد دلار) سالانه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک توسط تازه واردان ایجاد کند. او گفت که این برنامه همچنین به جذب متخصصان به صنایعی مانند وسایل نقلیه الکتریکی، الکترونیک هوشمند و فناوری دیجیتال کمک می کند که تایلند بر ترویج آنها متمرکز است.

دوآنگجای آساواچیتاچیت، دبیر کل هیئت سرمایه گذاری تایلند گفت: “برنامه ویزای اقامت طولانی مدت به تایلند در بهبود اقتصادی پس از کووید-۱۹ کمک می کند.” دولت برای تقویت رشد اقتصادی در سال آینده به میزان ۴/۲ درصد، روی بازگشت گردشگران خارجی حساب باز کرده است که سریع‌ترین سرعت رشد از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

اتاق‌های بازرگانی خارجی گفتند که سیاست جدید ویزای بلند مدت، تایلند را به مکانی جذاب برای کار و خرید خانه دوم برای خارجی‌ها تبدیل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی خارجی مشترک در تایلند، گفت: مجوز کار و ویزا بزرگترین مانع برای همه سرمایه گذاران در تایلند در طول بیش از یک دهه بوده است که این نوع ویزا راه‌کاری است برای این موانع و محدودیت‌ها. وی گفت اگر این کار را درست انجام دهیم، هدف پنج ساله جذب یک میلیون خارجی و یک تریلیون بات گردش مالی قابل دستیابی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.