نخست‌وزیر تایلند با فساد در بخش گمرک مبارزه خواهد کرد

به اشتراک بگذارید:

سرتا تاویسین، نخست‌وزیر تایلند قول داد که از شر فساد دراداره گمرک خلاص شود و اصلاحاتی را انجام دهد تا بتواند بیشترین درآمد را برای کشور تولید کند.

آقای سرتا در یک مصاحبه قبل از سونکران به خبرنگاران گفت، دولت او حتی پس از ۷ ماه تصدی مسئولیت، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و اصلاحات در اداره گمرک یکی از آنها است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره یکی از سه نهاد اخذ مالیات برای دولت است، اما تنها ۱۰۰ میلیارد یا فقط ۳ درصد از درآمد سالانه کشور را تأمین می‌کند.

نخست وزیر افزود، اداره گمرک باید درآمد بیشتری را به عنوان ناظر بر واردات و مبارزه با قاچاق، کسب می‌کرد.

“لابی‌گری زیادی در اداره گمرک انجام می‌شود، بنابراین باید آن را سازماندهی و توسعه دهیم تا به اداره تمیز و عاری از فساد تبدیل شود. به عنوان مثال، این اداره می تواند از قاچاق محصولاتی که بر کسب و کارهای کوچک تأثیر می گذارد، جلوگیری کند. اگر این اداره کارآمدتر بود، می توانست قاچاق سیگارهای الکترونیکی که به طور گسترده توسط جوانان تایلندی استفاده می شود را کنترل کند.”

وی افزود، دولت او هنوز کارهای زیادی برای افزایش قیمت محصولات از جمله برنج، ذرت، تاپیوکا (نشاسته استخراج‌شده)، نیشکر و رابر (لاستیک طبیعی) و جذب بازارهای جدید برای مازاد عرضه دارد.

نخست وزیر قصد دارد به زودی از آفریقا دیدن کند و معتقد است نیجریه پتانسیل تبدیل شدن به یک خریدار بزرگ مواد غذایی از تایلند را دارد.

پیش‌بینی می‌شود نیجریه به یکی از کشورها با بالاترین تولید ناخالص داخلی در ۱۰ سال آینده تبدیل شود.

سرتا همچنین گفت، کارهای زیادی در صنعت گردشگری باقی مانده است که باید انجام شود، وی افزود: دولت او تلاش خواهد کرد تا با تمدید سیاست معافیت ویزا، تسریع در روند ترخیص مهاجرتی و مراقبت بهتر از خارجی‌ها، تعداد گردشگران ورودی را افزایش دهد. او همچنین قول داد که به کنترل تورلیدر‌های غیرمجاز پرداخته و با قاچاق مواد مخدر مبارزه کند.

او در مورد قاچاق مواد مخدر گفت، دولتش باید در این زمینه بیشتر کار کند، و افزود، اگرچه تعداد دستگیری های مرتبط با مواد مخدر در سه ماهه چهارم سال گذشته بسیار زیاد بوده است، اما اطمینان دارد که امسال مبارزه و دستگیری‌های بیشتری برای قاچاق مواد مخدر صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.