خطوط هوایی عربستان سعودی از این ماه پروازهای مستقیم به تایلند را آغاز می کند

به اشتراک بگذارید:

هواپیمایی عربستان سعودی روز شنبه از طریق فیس بوک اعلام کرد، از ۲۸ فوریه خطوط هوایی این کشور پروازهای مستقیم خود به تایلند را آغاز خواهد کرد. پیشتر این شرکت هواپیمایی زمان شروع پرواز‌ها را ماه می اعلام کرده بود.

مقامات گردشگری تایلند انتظار دارند که حدود ۲۰۰ هزار گردشگر سعودی در سال جاری از کشور بازدید کنند که منجر به کسب درآمد ۲۰ میلیارد باتی خواهد شد.

هواپیمایی سعودی گفت: بانکوک برای ما نزدیک تر از همیشه است. اولین پرواز مستقیم ما در ۲۸ فوریه با قیمت ۱۴۹۹ ریال (حدود ۱۲۸۵۰ بات) آغاز خواهد شد.

این اقدام پس از عادی سازی روابط دیپلماتیک بین تایلند و عربستان سعودی صورت می‌گیرد. روابط این دو کشور برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ پس از ماجرای الماس آبی متحول شد، این اتفاق زمانی صورت گرفت که یکی از کارمندان تایلندی که در کاخ سلطنتی عربستان سعودی کار می کرد مقداری از جواهرات متعلق به خاندان آل سعود که به ارزش ۲۰ میلیون دلار بود را از این کاخ به سرقت می‌برد. سپس، بعد از اقدام عجیب این کارمند، دو مرد مسلح، سه دیپلمات سعودی را در بانکوک به ضرب گلوله به قتل رساندند. در مورد اینکه این ترورها در مورد چه چیزی بوده اند، نظریه های متعددی وجود دارد.

روابط دو کشور پس از ۳۰ سال در ماه گذشته، زمانی که نخست وزیر پرایوت چان اوچا سفری به عربستان برای گفتگو با ولیعهد محمد بن سلمان انجام داد به حالت عادی برگشت. این سفر به برقراری مجدد همکاری بین دو کشور از جمله در زمینه کار کمک کرد.

کارگران تایلندی قبل از اینکه به مشاغلی در عربستان سعودی منصوب شوند، توسط مرکز آزمون مهارت های KTC در پتوم تانی غربالگری می شوند.


بیشتر بخوانید:





5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.