کاخ بان پون در استان پتچابوری

به اشتراک بگذارید:

پرا رام راچانیوِت (Phra Ram Ratchaniwet)، که معمولاً به نام کاخ بان پون (Ban Puen Palace) شناخته می شود، یک کاخ سابق سلطنتی در استان پتچابوری، تایلند است.

ساخت و ساز کاخ بان پون در سال ۱۹۱۰ به دستور پادشاه چولالونکورن (راما پنجم) آغاز شد تا محل اقامت وی در فصل بارانی باشد و این کاخ قرار بود به عنوان جایگزین کاخ سلطنتی پرا ناکون کیری (Phra Nakhon Khiri)، که موقعیت آن در بالای تپه ناخوشایند بود، عمل کند. پادشاه چولالونکورن در همان سالی که دستور ساخت این کاخ سلطنتی را داده بود، قبل از اتمام آن درگذشت. این کاخ در سال ۱۹۱۶ در دوران پادشاه وجیراوود (راما ششم) که جانشین پادشاه چولالونکورن شده بود تکمیل شد و در آن زمان برای استقبال و پذیرایی از بازدیدکنندگان دولتی مورد استفاده قرار گرفت.

کاخ بان پون که توسط معمار آلمانی کارل دورینگ طراحی شده است، یک ساختمان دو طبقه به سبک آرت نوو آلمان یا همان هنر نو است. دارای پلان مستطیل شکل با سقف بلند منسرد می باشد. نمای جلو دارای یک شکستگی بزرگ است و یک سالن مدور گنبدی شکل به بال راست متصل شده است. و شامل یک حیاط مرکزی است که گفته می شود اولین زمین بدمینتون در تایلند را در خود جای داده بود.

این کاخ در حال حاضرتحت حفاظت ارتش سلطنتی تایلند که صاحب کاخ و محوطه اطراف آن است به موزه تاریخی و هنری استان پتچابوری تبدیل شده است. این بنا یک اثر باستانی ثبت شده است و در سال ۲۰۰۰ جایزه حفاظت معماری ASA را دریافت کرد.

کاخ بان پون دوشنبه تا جمعه، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، شنبه تا یکشنبه ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز بوده و علاقه مندان می توانند با پرداخت حق ورودی ۵۰ بات برای هر نفر از این کاخ تاریخی بازدید کنند.

تصاویر
موقعیت کاخ

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.