نخست وزیر تایلند از چشم انداز اقتصادی با تمرکز بر گردشگری و مشروبات الکلی پرده برداری کرد

به اشتراک بگذارید:

نخست وزیر تایلند آقای سرتا تاویسین در گفتگوی خود در گردهمایی چشم انداز تایلند در دفتر دولت، راه‌بردهای جسورانه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی ارائه داد. صنعت گردشگری نقش اساسی در چشم‌انداز اقتصادی او دارد و او پیش‌بینی می‌کند که در چهار سال آینده، این بخش به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد. وی قول داد که استان‌های کم‌شناخته شده مانند نانگ بوا لامپو، موکداهان، رانونگ، ناکن سی تامارات و نان را به نقاط دیدنی اصلی گردشگری تبدیل کند.

وی گفت؛ “در نان، یک فرودگاه وجود دارد که روشنایی کافی ندارد. شب‌ها سفر کردن امکان‌پذیر نیست. خدمات مهاجرتی وجود ندارد. من نان را به عنوان یک مکان میراث جهانی معرفی خواهم کرد.”

نخست‌وزیر تایلند متولد بانکوک همچنین قصد دارد از دارایی‌های نرم تایلند بهره‌مند شود. او موای تای را به عنوان یک منبع درآمد ملی بالقوها از طریق ارائه امکانات آموزشی و فروش تجهیزات بوکس معرفی کرد. علاوه بر این، او برنامه‌هایی برای میزبانی کنسرت‌های در سطح جهانی، جذب بازدیدکنندگان بین‌المللی و تنظیم مقررات برای مجاز کردن مصرف الکل در این رویدادها اعلام کرد.

علاوه بر این، نخست وزیر سرتا اعلام کرد که قصد دارد تایلند را از طریق اجرای چندین سیاست، از جمله ورود بدون ویزا، به گزینه ای برای اقامت مسافران جهانی تبدیل کند.

وی با تقویت بیشتر بخش سفر، متعهد شد که خدمات پزشکی را برای گردشگران بین المللی افزایش دهد، از جمله رفع موانعی که مسافران از کنیا و عربستان سعودی را از درخواست بیمه درمانی برای درمان در تایلند باز می دارد. او همچنین متعهد شد که تعداد پزشکان جدید را برای پاسخگویی به تقاضا و نیاز بیماران افزایش دهد.

نخست‌وزیر به کشاورزی نیز پرداخت و قول داد درآمد کشاورزان را از طریق استفاده دقیق از کود، بهبود خاک و مدیریت آب تقویت دهد. او همچنین طرح‌هایی برای موقعیت‌دهی تایلند به عنوان یک منبع غذای جهانی معرفی کرد. کشورهایی همچون برونئی و مالزی نیز علاقه دارند که کارخانجات غذای حلال خود را در جنوب تایلند تاسیس کنند.

علاوه‌براین، این نخست‌وزیر ۶۲ ساله تصویر می‌کشد که تایلند را به یک مرکز عملیات فناوری و دیجیتال تبدیل می‌کند. او اظهار کرد که تقریباً ۳۰۰ هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار در کشور وجود دارد. جلب شرکت‌های فناوری بین‌المللی برای توسعه پروژه‌ها در تایلند، به نظر او، حقوق ماهیانه شش یا هفت رقمی پرسود را ارائه خواهد داد.

سرانجام، او طرح‌هایی را برای اجرای قوانین مربوط به دارایی‌های دیجیتال و توسعه بازار اعتبارات کربنی اعلام کرد، حرکتی که درآمد اضافی ایجاد می‌کند. در اخبار مرتبط، کمیته سیاست نوشیدنی‌های الکلی در تایلند، افزایش ساعات فروش الکل در تایلند را بررسی کرد و منافع اقتصادی را در مقابل نگرانی های بالقوه سلامت عمومی ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.