آزمایش کویید ۱۹ کارمند هتل که در تماس نزدیک با اولین مورد اومیکرون بود، مثبت شد

به اشتراک بگذارید:

یکی از ۱۷ نفری که در تماس نزدیک با اولین مورد اومیکرون در تایلند بودند، نتیجه آزمایش کویید ۱۹ مثبت دریافت کرد، اما آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تایید نوع آن در حال انجام است.

مقامات بهداشتی تایلند دیروز اعلام کردند که اولین مورد سویه جدید اومیکرون کرونا در تایلند شناسایی شده است که یک فرد آمریکایی بود که از اسپانیا و از طریق دبی وارد کشور شده بود. وی تحت طرح معاف از قرنطینه Test & Go که برای مسافران واکسینه شده است وارد تایلند شده است.

پس از بررسی ۱۷ نفر که با اولین مورد اومیکرون ارتباط نزدیک داشتند، مقامات بهداشتی تایید کردند که یکی از کارکنان هتل که در حال سرو غذا بود، به کووید ۱۹ مبتلا شده است. او در بیمارستان بستری شده است و مقامات بهداشتی در حال بررسی نوع ویروس آلوده شده هستند.

به گفته مسئولان، روند شناسایی نوع ویروس سه تا چهار روز طول خواهد کشید. همچنین گفته شده است که احتمال اینکه این کارمند در هنگام بازگشت به زادگاهش در اوبون راتچاتانی به این ویروس مبتلا شده است، بالا است.

بر اساس آمارهای رسمی، تایلند امروز (۷ دسامبر) ۳۵۲۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و ۳۱ مورد مرگ بر اثر عوارض ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است. همچنین این کشور از ابتدای شروع همه گیری کووید ۱۹ در مجموع بیش از ۲.۱ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۲۰ هزار و ۹۹۵ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

بر اساس داده های آماری وزارت بهداشت تایلند، قریب به ۶۰ درصد مردم این کشور دو دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.


بیشتر بحوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.