۱۵ پلیس و ۷ شهروند به جرم قتل در ضیافت شامی در تایلند زندانی شدند

به اشتراک بگذارید:

دادگاه جنایی مرکزی تایلند برای پرونده‌های فساد و نقض اخلاقی، ۱۵ پلیس و هفت شهروند را در ارتباط با قتل یک پلیس راهور در یک مهمانی شام در سال گذشته به زندان محکوم کرد.

حکم دادگاه روز سه شنبه (۹ آوریل) قرائت شد.

چهار پلیس هر کدام به دو سال و ۱۱ نفر دیگر هر کدام به ۱۶ ماه حبس محکوم شدند. سه نفر به حبس تعلیقی و یک نفر دیگر بی گناه شناخته شد.

بالاترین مقام پلیسی که به زندان محکوم شد، پلیس کیاتیساک سومسوک، سابقاً بازپرس ارشد پلیس کراتوم بان در استان ساموت ساکون بود.

همه آنها در یک مهمانی شامی که توسط پراوین چانکلای در خانه‌اش در منطقه موانگ در استان ناکون پاتوم در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ برپا کرده بود، شرکت کرده بودند. پراوین رئیس کل منطقه‌ای در استان و فرد تاثیر‌گذاری بود.

ضیافت شام مرگبار با قتل پلیس سیواکورن سایبوا، پلیس بزرگراه، در مقابل دیدگان دیگر مهمانان توسط مرد مسلحی که به محل برگزاری مراسم آمده بود، به پایان رسید. بسیاری از مهمانان، افسران ارشد پلیس بودند که هیچ اقدامی برای متوقف کردن یا دستگیر کردن قاتل نکردند.

بعد از حادثه، مرد مسلح، تانانچای منمک، به استان کانچانابوری گریخته و در آنجا به ضرب گلوله پلیس کشته شد. او از نزدیکان پراوین بود.

این قتل از مشاجره بر سر ترفیع به وجود آمده بود.

پراوین که از زمان تسلیم شدنش در بازداشت پلیس به سر می‌برد، به دو سال زندان محکوم شد. پنج متهم دیگر هر کدام به یک سال و چهار ماه حبس محکوم شدند که سه نفر از آنها به حبس تعلیقی محکوم شدند. یک نفر به یک سال و نه ماه و ۲۱ روز زندان محکوم شد.

هر هفت شهروند به دلیل حمایت از پلیس‌ها در ترک وظیفه در جریان ضیافت شام، مجرم شناخته شدند.

پراوین هنوز با اتهام جدی‌تری به عنوان عامل اصلی قتل پلیس روبروست. او یک روز پس از تیراندازی، داوطلبانه تسلیم پلیس شد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.