اولین گزارشکران هوش مصنوعی به زودی در شبکه‌ خبری تایلند ظاهر می‌شوند

به اشتراک بگذارید:

شبکه‌ تلویزیونی ۲۴ ساعته خبری نیشن (Nation TV) که متعلق به شرکت نیشن تی‌وی، یکی از شرکت‌های تابعه گروه نیشن است، ادعا می کند اولین گزارشگران خبری تایلند که توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شده‌اند را معرفی خواهد کرد. این دو گزارشگر به نام‌های ناچا و نیتچان از اول ماه آوریل برای ارائه اخبار به صفحه نمایش بینندگان خواهد رفت.

آپیراوی پیچایادچا، مدیرعامل تلویزیون نیشن، گفت: “فناوری هوش مصنوعی در چندین کسب و کار و صنعت، از جمله تلویزیون و رسانه‌های جمعی، به کار گرفته شده است. آژانس‌های خبری در چین و هند از هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌ها برای اطمینان از ارائه سریع و دقیق اخبار به مردم استفاده کرده‌اند.”

وی گفت، شبکه‌ تلویزیونی نیشن به عنوان یک ایستگاه خبری پیشرو که بر نوآوری متمرکز است، استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش توانایی ارائه خبرها را فرصتی عالی اعلام کرده است. او گفت، ناچا و نیتچان اولین گزارشگران خبری در تایلند خواهند بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

این دو گزارشگر هوش مصنوعی از اول ماه آوریل در برنامه هشدار شبکه خبری نیشن، از ساعت ۱۴:۰۵ تا ۱۴:۵۵ به صورت آزمایشی پخش خواهند شد.

شبکه‌های تلویزیونی نیش همچنین قصد دارد از خبرنگاران هوش مصنوعی به عنوان سفیران برندها استفاده کند و همچنین گسترش استفاده از هوش مصنوعی در نقش‌های دیگر، مانند تأثیرگذاران، مجریان رویدادها و کنفرانس‌های مجازی.

او گفت: خبرنگاران هوش مصنوعی در بخش تحریریه نیز به نیرو‌های انسانی کمک خواهند کرد تا آنها بتوانند تمرکز بیشتری بر جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات داشته باشند.

او افزود: “مهمتر از همه، هوش مصنوعی هیچ مانع زبانی ندارد و بنابراین می تواند اطلاعات بی حد و حصری را بدون هیچ محدودیتی برای بینندگان به ارمغان بیاورد.”


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.