تایلندی‌ها ۵۸ میلیون پیام کلاهبرداری در سال گذشته دریافت کرده‌اند

به اشتراک بگذارید:

بنا به گزارش هووس‌کال (Whoscall) اپلیکیشن شناسایی تماس گیرنده، تایلندی‌ها با بیش از ۵۸ میلیون پیام در سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد پیام‌های جعلی را در آسیا دریافت کرده‌اند.

هووس‌کال اخیراً گزارش سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است که نشان می دهد شهروندان تایلندی در مجموع ۷۹ میلیون پیامک و تماس تقلبی به منظور کلاهبرداری در سال گذشته دریافت کرده اند که نسبت به ۶۶/۷ میلیون تماس و پیام در سال ۲۰۲۲، یک افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

این رقم در سال گذشته شامل ۲۰/۸ میلیون تماس است، که یک افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ۱۷ میلیون تماس سال قبلی است و ۵۸/۳ میلیون پیام که یک افزایش ۱۷ درصدی نسبت به ۴۹/۷ میلیون پیام در سال ۲۰۲۲ است.

۵۸/۳ میلیون پیام جعلی در سال گذشته به تایلندی‌ها ارسال شده است که این پیام ها معمولا حاوی لینک‌های جعلی خطرناک (فیشینگ) و بدافزار بودند.

در همین حال، روند کلی آسیا برعکس تایلند است، زیرا این قاره در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۳۴۷/۳ میلیون تماس و پیام کلاهبرداری داشته است که از ۴۰۵/۳ میلیون در بازه زمانی مشابه، ۱۴ درصد کاهش داشته است.

این رقم برای دومین سال متوالی در آمار کلی آسیا کاهش یافته است. در این گزارش همچنین آمده است که تایلند دارای بیشترین میانگین تعداد پیامک‌های تقلبی دریافت شده به ازای هر نفر در این قاره است، به طوری که هر فرد تایلندی به طور متوسط ۲۰/۳ پیامک جعلی دریافت کرده است.

تیتینان سوتیناراپون، مدیر بازاریابی جنوب شرقی آسیا در گوگلوک، شرکتی که پشتیبان هووس‌کال است، گفت که این گزارش نشان می‌دهد تایلندی‌ها بیشتر در معرض خطرات ناشی از آن پیام‌ها و تماس‌های فریبنده در آسیا هستند.

کلاهبرداران با روش‌های خاصی که طراحی کرده‌اند می‌توانند به راحتی اعتماد طرف قربانی را به خود جذب کنند. به عنوان مثال، آنها ادعا می‌کنند که به نمایندگی از یک شرکت حمل و نقل و یا یک نهاد دولتی تماس می‌گیرند.

او به تایلندی‌ها توصیه کرد که فقط از منابع معتبر اطلاعات کسب کرده و از اپلیکیشن‌های شناسایی تماس گیرنده استفاده کنند. این اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌های مفیدی است که به کاربران کمک می کند از تقلب و کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.