چینی‌ها همچنان بزرگترین خریداران آپارتمان‌های مسکونی تایلند هستند

به اشتراک بگذارید:

مرکز اطلاعات املاک و مستغلات تایلند (REIC) گزارش وضعیت آپارتمان‌های واگذار شده در تایلند برای سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد که خریداران خارجی بخش مهمی از بازاراملاک کشور را تشکیل می دهند و میانگین قیمت هر واحد خریداری شده توسط خارجی‌ها بالا است.

تعداد آپارتمان‌های واگذار شده به مالکان خارجی در سال ۲۰۲۳ با ۱۳/۴ درصد افزایش به ۱۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. ارزش کل آپارتمان‌های واگذار شده در همان سال با ۲۴ درصد افزایش به ۷/۳۱ میلیارد بات رسید.

محبوب ترین شهر‌ها برای خریداران خارجی، چونبوری (۴۱/۱ درصد) و بانکوک (۳۸ درصد) بودند. برترین ملیت‌ها بر اساس تعداد واحدهای انتقال یافته عبارتند از:

  • چینی (۶ هزار و ۶۱۴ واحد)
  • روسی (یک هزار و ۲۶۰ واحد)
  • آمریکایی (631 واحد)
  • میانمار (۵۶۴ واحد)
  • تایوانی (۵۳۲ واحد)

بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، ۵ ملیتی که بیشترین تعداد واحدها را خریداری کرده‌اند، چینی، روسی، آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی بودند.

میانگین متراژ یک واحد آپارتمانی که در سال ۲۰۲۳ توسط خارجی‌ها خریداری شده است، ۴۵/۶ متر مربع بود. میانگین قیمت هر واحد نیز ۵/۱ میلیون بات گزارش شده است. خریداران بریتانیایی بزرگترین واحدها را با میانگین متراژ ۵۶/۵ متر مربع خریداری کرده‌اند.

در طی شش سال گذشته، خریداران چینی بیشترین فعالیت را در بازار آپارتمان‌های مسکونی تایلند داشتند. آنها در مجموع ۳۷ هزار و ۹۸۷ واحد را با ارزش کل بیش از ۱۶۹ میلیارد بات خریداری کرده اند.

خریداران چینی با میانگین قیمت هر واحد ۵/۲ میلیون بات و میانگین متراژ هر واحد ۳۹/۵ متر مربع بیشترین سهم را در نقل و انتقالات آپارتمان‌ها داشته‌اند. جالب است بدانید که خریداران میانماری بیشترین میانگین قیمت بر هر واحد را دارند که ۶/۶ میلیون بات است.

ویچای ویراتکاپان، مدیر REIC گفت که تعداد خریداران میانماری از سال ۲۰۲۱ به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. این احتمالاً به دلیل بی ثباتی سیاسی در میانمار است که باعث شده بسیاری از مردم به دنبال پناهگاهی امن در تایلند باشند.

در سال ۲۰۲۱، سال کودتا، خریداران میانماری در مجموع ۳۰ واحد آپارتمان‌ در تایلند به ارزش کل ۲۷۴ میلیون بات خریداری کردند. میانگین قیمت هر واحد ۹/۱ میلیون بات بود.

شایان ذکر است که خریداران میانماری تمایل به خرید املاک بزرگتر و گرانتر دارند. میانگین متراژ یک واحد آپارتمان‌ خریداری شده توسط این خریداران ۵۰ متر مربع یا بیشتر است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.