رهبر جنبش پیشرو خانه نخست وزیر سابق تایلند در فرانسه را خرید

به اشتراک بگذارید:

تاناتورن جوانگرونگروانکیت، رهبر جنبش پیشرو تایلند اعلام کرد که خانه‌ای در فرانسه که مرحوم پریدی بانومیونگ، نخست وزیر سابق تایلند، سیزده سال در آن زندگی کرده بود را به منظور افزایش آگاهی از تاریخ سیاسی تایلند خریده است.

تاناتورن در جریان بازدید از خبرگزاری نیشن در روز جمعه (۵ آوریل) گفت، قصد دارد این خانه را که در آنتونی، حومه پاریس واقع شده است رابه عنوان یادبودی از انقلاب سیاسی تایلند در سال ۱۹۳۲ حفظ کند.

او افزود که این خانه را از مالک ویتنامی آن خریداری و معامله در ماه گذشته به اتمام رسیده است.

تاناتورن، رهبر سابق حزب رو به آینده که منحل شده است، هنوز در حال بررسی چگونگی بازسازی خانه است. او انتظار دارد طرح بازسازی را در ماه مه یا ژوئن پس از گفتگو با اعضای خانواده بانومیونگ به مردم اعلام کند.

تاناتورن اصلاح طلب گفت: توجه به تاریخ و فرهنگ به اندازه مشارکت سیاسی در مجلس مهم است. “این یک مبارزه علیه پاک شدن حافظه‌ها و از بین بردن خاطرات است. آثار و شواهد انقلاب ۱۹۳۲ به تدریج ناپدید شده‌اند. وظیفه ما این است که مردم تاریخ کشور را به خاطر بسپارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم خانه را بخرم.”

تاناتورن افزود که می توان تلاش‌های او را پس از پایان کار سیاسی‌اش به عنوان یک گام فرهنگی در نظر گرفت. او گفت از این نظر خرید خانه ارتباط چندانی با سیاست ندارد.

او اشاره کرد:‌”تبدیل خانه به موزه به معنای تبدیل شدن انقلاب ۱۹۳۲ به یک موضوع شخصی نیست. به هر حال، این «خانه تاناتورن» نیست.”

پریدی بانومیونگ یک شخصیت کلیدی در انقلاب سیاسی ۱۹۳۲ بود که تایلند را از یک حکومت مطلق به یک سلطنت مشروط تبدیل کرد. او همچنین نقش مهمی در تدوین اولین قانون اساسی تایلند داشت و این بخش عمده‌ای از پیشرفت کشور به سوی دموکراسی را به‌وجود آورد.

او سال‌های آخر عمر خود را در چین و فرانسه در تبعید گذراند و در ۲ می ۱۹۸۳ در پاریس چشم از جهان فروبست.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.