اتوبوس‌های سطح شهر بانکوک به هوش مصنوعی مجهز شدند

به اشتراک بگذارید:

اتوبوس‌های برقی سطح شهر بانکوک که توسط شرکت تای‌اسمایل (Thai Smile) اداره می‌شوند، با هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های دیگر در تلاش برای مطابقت با استانداردهای بین‌المللی، ارتقا یافته‌اند.

این ارتقاء با ترکیبی از تکنولوژی هوش مصنوعی، سیستم موقعیت یاب (GPS) و سیستم اعلان می تواند مسافران را در مورد ایستگاه‌های بعدی آگاه کند. مدیر عامل شرکت تای‌اسمایل روز پنجشنبه (۱۱ آوریل)‌ گفت، به عنوان مثال، به مسافران اطلاع داده می‌شود که ایستگاه بعدی بنای یادبود پیروزی است.

این اتوبوس‌ها همچنین به سیستم پیشرفته کمک راننده و دستگاه کنترل وضعیت راننده تجهیز شده‌اند تا رانندگان را در صورتی که رفتارشان ممکن است منجر به تصادف شود، آگاه کنند.

به عنوان مثال، وی گفت که راننده اخطاریه‌ای مبنی بر خودداری از استفاده از تلفن همراه و مراقب عبور عابر پیاده دریافت می کند. وی افزود، مسافران هم در حین پیاده شدن از اتوبوس پیام هشدار دریافت خواهند کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت تای‌اسمایل، ویژگی‌های دیگری مانند سیستم مدیریت ناوگان مجهز به هوش مصنوعی، دوربین‌های امنیتی، پیشخوان مسافران، سیستم بلیط الکترونیکی، لامپ‌های ضد میکروب و دستگاه‌های ضبط ویدیو سیار برای اتوبوس‌ها اعمال شده است.

وی افزود:‌ “شرکت همچنین کارکنان اتوبوس را برای افزایش کارایی آنها آموزش داده تا بتوانند خدمات مطابق با استانداردهای بین المللی ارائه دهند.”


بیشتر بخوانید:






4.5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.