کرونا با افزایش موارد پیش بینی شده در تایلند جان ۱۲ نفر را گرفت

به اشتراک بگذارید:

به گفته سازمان کنترل بیماری تایلند (DDC)، پس از افزایش پذیرش در بیمارستان‌ها و مرگ و میر در میان گروه‌های در معرض خطر بعد از تعطیلات سونکران، انتظار می‌رود تعداد موارد مبتلا به کووید ۱۹ تا ترم تحصیلی جدید افزایش یابد.

بر اساس آمار منتشر شده در وب سایت سازمان کنترل بیماری، از ۲۸ آوریل تا ۴ می، در مجموع ۱۷۹۲ نفر یا به طور میانگین ۲۵۶ مورد در روز پس از ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

از این تعداد، ۱۲ بیمار در همان هفته جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان کنترل بیماری گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۷ نفر مورد کرونایی از اول ژانویه تا ۴ مه با ۹۳ مرگ و میر ناشی از کرونا به ثبت رسیده است.

دکتر تاویچای ویسانویوتین، رئیس دفتر سازمان کنترل بیماری در ناکون راتچاسیما، گفت، اگرچه امروزه کووید به ندرت باعث بیماری جدی می شود، اما افراد بالای ۶۰ سال، آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و زنان باردار، همچنان در معرض خطر هستند.

دکتر تاویچای با استناد به آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت عمومی گفت: همه ۸۱ مورد مرگ و میر ثبت شده در سراسر کشور بین ۱ ژانویه تا ۲۹ آوریل در میان این گروه بوده است.

دکتر تاویچای گفت: با توجه به شیوع مجدد کووید ۱۹ که با بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه پیش‌بینی می‌شود، به عموم مردم توصیه می‌شود که شیوه‌های پیشگیرانه استاندارد، شستن مکرر دست‌ها، اجتناب از مناطق شلوغ و پوشیدن ماسک صورت در مکان‌های پرجمعیت را از سر بگیرند.

او گفت، دلیل اینکه کووید ۱۹ می تواند به راحتی پخش شود این است که مردم آن را با آنفولانزای معمولی اشتباه می گیرند. وی افزود: آزمایش کووید برای افرادی که علائم مشابه آنفولانزا دارند توصیه می شود.

دکتر تاویچای با استناد به اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت علوم گفت، سویه اومیکرون موج فعلی این بیماری است.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.