معافیت ویزای تایلند برای شهروندان هندی و تایوانی تمدید شد

به اشتراک بگذارید:

هیئت دولت تایلند با هدف افزایش تعداد مسافران خارجی برای تقویت اقتصاد کشور، طرح تمدید معافیت ویزا برای گردشگران هندی و تایوانی را به مدت شش ماه دیگر تصویب کردند.

سرتا تاویسین، نخست وزیر تایلند پس از جلسه هیئت دولت در روز سه شنبه (۷ می) به خبرنگاران گفت، گردشگران هند و تایوان پس از پایان دوره معافیت کنونی در روز جمعه، می توانند تا ۱۱ نوامبر بدون ویزا وارد تایلند شوند. طبق این قانون، مسافران می توانند هر بار تا حداکثر ۳۰ روز در کشور اقامت داشته باشند.

این تمدید موقت ویزا به دنبال موفقیت در دوره آزمایشی در نوامبر سال گذشته است. گردشگران هندی و تایوانی به طور معمول مجاز به اقامت در تایلند به مدت ۱۵ روز تحت ویزای بدو ورود هستند.

تایلند قوانین ویزا را برای مسافران برخی از بازارهای اصلی خود از جمله چین و روسیه آسان کرده است. به گفته وزارت گردشگری و ورزش تایلند، در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴ این کشور پذیرای بیش از ۱۲ میلیون گردشگر خارجی بوده است که نشان دهنده افزایش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بزرگترین گروه گردشگران از چین، مالزی، روسیه، کره جنوبی و هند، نیمی از کل مسافران ورودی را در سال جاری تشکیل می دهند.

گردشگری یکی از صنایع کلیدی تایلند است که حدود ۲۰ درصد از کل مشاغل را تشکیل می دهد و حدود ۱۲ درصد از اقتصاد ۱۸ تریلیون باتی را تشکیل می دهد. دولت سرتا هدف خود را برای جذب ۸۰ میلیون گردشگر در سال تا سال ۲۰۲۷ تعیین کرده است که دو برابر رکورد ثبت شده قبل از همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.