بیش از ۹ میلیون گردشگر در سه ماهه اول سال از تایلند بازدید کرده‌اند

به اشتراک بگذارید:

وزارت گردشگری و ورزش تایلند روز دوشنبه (اول آوریل) گزارش داد، این کشور بین اول ماه ژانویه تا ۳۱ مارس پذیرای ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۹۷ مسافر بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته وزارت، این تعداد گردشگر ورودی حدود ۴۵۴/۶۵ میلیارد بات درآمد برای کارآفرینان تایلندی به ارمغان آورده است.

چین با یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۳۷ مسافر، بزرگترین بازار گردشگران خارجی بوده و مالزی (۱/۱۶۸/۵۷۴)، روسیه (۶۲۲/۸۱۳)، کره جنوبی (۵۵۸/۸۷۳)، هند (۴۷۲/۹۵۲)، آلمان (۳۱۵/۰۳۳)، لائوس (۳۰۸/۰۹۷)، انگلستان (۲۹۰/۴۸۶)، آمریکا (۲۸۰/۲۴۸) و ژاپن (۲۷۱/۴۲۷) به ترتیب بیشترین مسافران ورودی به این کشور را داشته‌اند.

این وزارتخانه افزود که این آمار فقط شامل مسافرانی است که توسط اداره مهاجرت پردازش شده اند و شامل مسافرانی که از طریق گذرگاه‌های مرزی زمینی وارد تایلند شده اند نمی شود.

وزارت اظهار کرده است که عوامل اصلی این روند سعودی، معافیت دائمی ویزا برای شهروندان تایلندی و چینی و افزایش پروازهایی که توسط چندین شرکت هواپیمایی ارائه می‌شود، می‌باشد.

تایلند و چین از اول مارس در مورد لغو روادید برای شهروندان هر دو کشور توافق کردند، سیاستی که بلافاصله به اجرا درآمد.

سیاست بدون ویزای دولت در سپتامبر سال گذشته معرفی شد و با معافیت ۵ ماهه برای بازدیدکنندگان از چین و قزاقستان و به دنبال آن هند و تایوان در نوامبر آغاز شد.

این وزارتخانه هدف درآمدی ۳/۵ تریلیون باتی را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است که ۲/۳ تریلیون بات آن از طریق ورود حدود ۴۰ میلیون گردشکر خارجی به دست خواهد آمد. و گردشگری داخلی ۱/۲ تریلیون بات (از حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون سفر داخلی) به این کشور به ارمغان خواهد آورد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.