رئیس اجرایی بیتکاب: تایلند باید انقلاب سبز را پذیرفته واجرای آن را فوراً آغاز کند

به اشتراک بگذارید:

جیرایوت سروپ‌سری‌سوپا، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری بیتکاب، روز جمعه (۲۳ فوریه) اعلام کرد که تایلند باید فوراً برای پیوستن به انقلاب‌های سبز و دیجیتال اقدام کند تا عقب نماند، زیرا روند کنونی و مقررات بین المللی با هدف ریشه‌کن کردن کسب‌وکارهای سنتی و غیردوستانه هم راستا است.

وی در گفت‌وگو در “چهل و چهارمین سالگرد هفته‌نامه تان‌ستاکیج” به نام “مسیر نمادین به موفقیت” که توسط تان‌ستاکیج تحت گروه رسانه‌های نیشن برگزار شد، بر اهمیت حیاتی همکاری بخش‌های عمومی و خصوصی تایلند در شتاب بخشیدن به آمادگی کشور برای اقتصاد دیجیتال و سبز تأکید کرد.

او پیش‌بینی کرد که چند دهه آینده به عنوان دوران طلایی جنوب‌شرق آسیا خواهد بود زیرا کشورهای جهان به دنبال شرکاء جدید و زنجیره‌های تأمین سبز برای تضمین رشد پایدارتر خود خواهند گشت.

او اشاره کرد که در حالی که منطقه آسه‌آن ظرفیت رشد در اقتصاد سبز و دیجیتال را نشان داده است، تایلند متأسفانه به اندازه همسایگان خود آماده نیست.

او به عنوان مثال کمبود نیروی کار ماهر را ذکر کرد.

در حالی که ویتنام حداقل ۵۰۰ هزار نیروی کار ماهر در زمینه‌ مهارت‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را هر سال پرورش و روانه بازار کار می‌کند، تایلند تنها قادر به پروش ۱۰ هزار نفر است.

او گفت: “مهارت‌های STEM آینده نیازهای کاری اقتصاد دیجیتال هستند. بنابراین، بدون شک، در طولانی مدت ویتنام ترجیح داده خواهد شد تا تایلند”.

او پیشنهاد کرد که تایلند به جدیت به حمایت از نیروی کار از نسل‌های مختلف بپردازد و آنها را با مهارت‌های جدید تجهیز کند، همچنین قوانین و مقررات را اصلاح و انگیزه‌های مناسبی را برای جلب استعدادهای بین‌المللی به کشور ارائه دهد.

او گفت: “اگر هوشمند نباشیم، باید با افراد هوشمند همکاری کنیم و از آنها بیاموزیم. برای این منظور، باید موانع خود را برداریم تا این استعدادها به راحتی در تایلند کار کنند”.

او از دولت خواست همکاری نزدیک با بخش خصوصی را تشویق کند تا به کارآفرینان، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، در تغییر سریع به استانداردهای جهانی دیجیتال و سبز کمک کند.

او گفت: “هرچه آهسته‌تر تغییر کنیم، بیشتر در معرض خطر عقب ماندن در ۱۰ سال آینده خواهیم بود.”، با اشاره به اینکه جهان در حال حاضر به تدریج شاهد اصلاحات و تغییرات در قوانین به منظور بهره‌ور سازی کسب‌وکارهای سبز و اقداماتی که محیط‌ زیست دوست نیستند، شاهد بوده است.

او به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در مجمع جهانی اقتصاد اخیر برآورد کرد که جهان به آن نیاز دارد، گفت: «همانطور که مشاغل سبز قوی‌تر می‌شوند و سود کسب می‌کنند، این رونق در نهایت به توسعه فناوری و نوآوری مورد نیاز برای مبارزه با تغییرات اقلیمی سرازیر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.