افزایش نگرانی‌ها در پی بالا رفتن حجم معاملات ارز‌های دیجیتال در تایلند

به اشتراک بگذارید:

آکالراپ ییم‌ویلای مدیر اجرایی صرافی زیپ مِکس تایلند، روز چهارشنبه در کنفرانس ارز رمزنگاری شده که بصورت مجازی برگزار شد گفت، ارزش معاملات ارزهای رمزپایه در تایلند طی ۱۰ ماه گذشته به ۷۰۰ – ۸۰۰ میلیارد بات رسیده و انتظار می رود تا پایان سال جاری به ۱ تریلیون بات برسد.

آقای آکالراپ گفت که تعداد معامله گران ارز‌های رمز نگاری شده تا پایان ماه ژوئیه به بیش از ۱/۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

با این حال، علی رغم افزایش ارزش معاملاتی ارزهای دیجیتال و محبوبیت آن بین نسل جوان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند نگران عدم اطلاع سرمایه گذاران است. سرمایه گذاران قوانین و مقررات مربوط به دارایی های دیجیتالی را منسوخ می دانند و نیاز مبرم به تجدید نظر برای رسیدن به بازارهای خارجی دارند که مقررات آنها برای تجارت دارایی های دیجیتال پیشرفته تر است.

گزارش شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار شکایات زیادی در مورد کلاهبرداری های معاملات دارایی های دیجیتال دریافت کرده و از سرمایه گذاران خواسته است تا مزایا و خطرات محصولات را به دقت قبل از اقدام به سرمایه گذاری مطالعه کنند. تنظیم کنندگان همچنین به سرمایه گذاران توصیه می کنند، فقط با شرکت هایی که دارای مجوز رسمی از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند، تجارت کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند می گوید، طبق گزارشاتی که دریافت شده است، عده‌ای با کپی و سوءاستفاده از نام شرکت‌های معتبر در صدد ایجاد پلتفر‌های مشابهی بودند تا از آن طریق کلاهبرداری کرده و سرمایه مردم را به غارت ببرند.

دستیار دبیرکل کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، گفت که نگرانی اصلی تنظیم کنندگان این است که جوانان به طور فزاینده ای به امید کسب درآمد آسان با ارزهای رمزپایه مبادرت می کنند بدون اینکه تجربه کافی و درک مناسب از سرمایه گذاری داشته باشند.

در انگلستان، ۴۵ درصد از نسل جدید معامله گران برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وام گرفته اند.

در این کنفرانس توصیه شده است که، معامله گران ارز‌های دیجیتال بایستی قبل از افتتاح حساب، صرافی‌ مد نظر را کاملاً بررسی کرده و از صحت و اعتبار آنها اطمینان حاصل کنند. همچنین اشاره شد، مسئولیت هر گونه ضرر و از دست دادن سرمایه بر عهده خود سرمایه گذار بوده و تنظیم کنندگان هیچ مسئولیت یا تعهدی را بر عهده نمی گیرد.


بیشتر بخوانید:





4.7 3 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.