تایلند میزبان هفتاد و چهارمین کنگره فیفا خواهد بود

به اشتراک بگذارید:

اسطوره‌های فوتبال جهان در میان ۳ هزار نماینده حاضر در هفتاد و چهارمین کنگره فیفا در هفته آینده در بانکوک حضور خواهند داشت.

تایلند اولین کشور آسه آن و پنجمین کشور در آسیا خواهد بود که میزبان گردهمایی سالانه سران فوتبال جهان است که از ۱۳ تا ۱۷ ماه می در مرکز همایش ملی کوئین سیریکیت برگزار می شود.

نوالپان لامسام، رئیس اتحادیه فوتبال تایلند در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه (۸ می) گفت: «این رویداد یک لحظه غرورآفرین و نقطه عطف مهمی برای اتحادیه ماست.»

نخست وزیر سرتا که از طرفداران ورزش و هواداران پر سر و صدای باشگاه لیورپول است، سپتامبر گذشته با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا ملاقات کرد و اعلام کرد که تایلند آماده میزبانی کنگره است.

سرمساک پونگپانیت، وزیر ورزش و گردشگری گفت که این رویداد فرصت بزرگی را برای تایلند فراهم می‌کند تا گردشگری، فرهنگ، سنت‌ها و شیوه زندگی کشور را ترویج کند.

او افزود که شرکت اسطوره‌های فوتبال همچنین ورزشکاران محلی، جوانان و کودکان را در فعالیت های مختلفی که در طول این رویداد برگزار می شود، الهام می بخشد.

به گفته مدیر دفتر کنوانسیون و نمایشگاه تایلند (TCEB)، تخمین زده می‌شود این رویداد مهم ۲۲۸ میلیون بات گردش مالی داشته و بیش از ۱۶۰ شغل ایجاد کند. وی افزود: این کنگره همچنین تایلند را به عنوان مقصدی برای همگرایی انجمن‌های ورزشی جهانی معرفی می کند.

مواردی که در دستور کار کنگره قرار دارد شامل انتخاب میزبان جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۷ است.

فیفا سازمانی است که تحت قوانین کشور سوییس تأسیس شده‌است و محل استقرار آن نیز در سوییس است. کنگره فیفا بالاترین نهاد فیفاست، و ترکیبی است از نمایندگان فدراسیون‌های کشورهای عضو فیفا. کنگره در شرایط معمول نشست سالانه دارد اما این نشست در شرایط فوق‌العاده نیز بنا به درخواست سالی یکبار تشکیل می‌شود. تنها کنگره می‌تواند با تصویب قوانین در فیفا تغییرات به وجود آورد. کنگره رئیس فیفا، دبیرکل و دیگر اعضای کمیته اجرایی فیفا را انتخاب کند. رئیس و دبیرکل جزء مقامات اصلی فیفا هستند که مسئولیت اداره امور جاری فیفا را به عهده دارند که این کار را با دبیر خانه کل که حدود ۲۸۰ عضو دارد انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.