طولانی‌ترین خط لوله گاز تایلند راه اندازی شد

به اشتراک بگذارید:

اوتاپول ررکپیبون، رئیس شرکت پی‌تی‌تی از افتتاح طولانی‌ترین خط لوله گاز تایلند خبر داد. خط لوله ۴۱۷ کیلومتری که به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، تامین گاز در هفت استان را تضمین می‌کند و از تولید برق، عملیات صنعتی و حمل و نقل پشتیبانی می کند.

این پروژه به عنوان بخشی از توسعه فاز پنجم شرکت پی‌تی‌تی، از کارخانه‌های جداسازی گاز این شرکت در رایونگ تا نونتابوری گسترش می یابد و شبکه انتقال گاز را از شرق به غرب تسهیل می کند.

اوتاپول بر اهمیت استراتژیک این خط لوله در انتقال گاز از مناطق کلیدی مانند خلیج تایلند، پایانه های دریافت گاز طبیعی مایع (LNG) و منطقه غربی دریافت کننده گاز از میانمار تاکید کرد.

این خط لوله برای تامین دو میلیارد فوت مکعب گاز استاندارد در روز با ساخت ۲۸ ایستگاه کنترل گاز طراحی شده است.

این پروژه ۱۱۰ میلیارد باتی که در ابتدا توسط شورای سیاست گذاری انرژی ملی در سپتامبر ۲۰۱۵ تصویب شد، قرار بود در سال ۲۰۲۱ شروع به کار کند. با این حال، همه‌گیری کرونا بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ منجر به تاخیر در جدول زمانی پروژه شد.

تاسیسات جدید قرار است جایگزین خطوط لوله فاز اول و دوم با بیش از سه دهه عمر شود. شرکت پی‌تی‌تی همچنین روی یک نیروگاه جداسازی گاز و یک خط لوله دیگر برای انتقال گاز طبیعی از منطقه بنگ‌پاکونگ به نیروگاه جنوبی بانکوک در ساموت پراکان کار می کند.

این پروژه‌ها در حال حاضر در حال ساخت هستند و به گزارش بانکوک پست، انتظار می‌رود که پروژه اول تا پایان سال جاری و پروژه دوم تا سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

طبق گزارش کمیسیون تنظیم مقررات انرژی، تامین گاز تایلند شامل ۵۵ درصد گاز داخلی، ۲۸ درصد واردات LNG و ۱۷ درصد گاز وارداتی از میانمار است که حجم کل ۱۴۸۷ متریک میلیون را تشکیل می دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.