تایید ۲۰۵ مورد از سویه اومیکرون در تایلند

به اشتراک بگذارید:

در مجموع ۲۰۵ بیمار کویید ۱۹ مبتلا به سویه اومیکرون در تایلند شناسایی شده اند که شامل ۲۵ مورد از یک خوشه محلی است. مقامات بهداشتی تایلند تأیید کرده‌ اند که همه موارد مربوط به مسافران بین المللی است.

دفتر علوم پزشکی وزارت بهداشت عمومی تایلند ۲۰۵ مورد سویه اومیکرون را گزارش کرده است که ۱۸۰ مورد آن در بین مسافران بین المللی و ۲۵ مورد باقی مانده در بین جمعیت محلی شناسایی شده است.

به گفته دکتر سوپاکیت سیریلاک، مدیر کل دفتر علوم پزشکی، گونه دلتا همچنان سویه غالب در تایلند است، نتیجه توالی یابی ژنتیکی نمونه‌های مسافران ورودی و جمعیت محلی در هفته گذشته ۷۳۲ مورد دلتا و ۱۴۲ مورد اومیکرون را نشان می‌دهد. موارد آلفا و بتا دیگر شناسایی نشده اند.

دکتر سوپاکیت خاطرنشان کرد که دفتر علوم پزشکی همچنان قادر به شناسایی انواع جدید ویروس، از جمله سویه های مشابه اومیکرون است. او همچنین به مطالعه ای از دانشگاه هنگ کنگ اشاره کرد که نشان می دهد سویه اومیکرون می تواند ۷۰ برابر سریعتر از نوع دلتا پخش شود، اما آسیب کمتری به ریه ها وارد می کند.

داده های منتشر شده در انگلستان نشان داد که میزان انتقال اومیکرون بین اعضای خانواده نیز بیشتر از دلتا است.

دکتر سوپاکیت با استناد به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا افزود که واکسن‌های موجود در حال حاضر محافظت کمتری در برابر اومیکرون دارند، اما همچنان می‌توانند از علائم جدی پیشگیری کنند، در حالی که مطالعات متعدد نشان می‌دهند که دوزهای تقویت‌کننده می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدون توجه به مارک واکسن کمک کند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.