دولت اقدامات جدیدی را برای تقویت بازار املاک تایلند تصویب کرد

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند از مجموعه‌ای از تدابیر جدید از جمله کاهش هزینه‌های ثبت و انتقال ملک برای احیای بازار املاک مسکونی رونمایی کرد.

طبق بیانیه دولت تایلند، کابینه روز سه‌شنبه (۹ آوریل) پیشنهادی را برای افزایش پایه قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی به قیمت تا ۷ میلیون بات ( حدود ۱۹۱ هزار و ۳۳۰ دلار آمریکا) را تصویب کرد که از کارمزدهای پائین بهره‌مند خواهند شد. در حال حاضر، تنها املاک مسکونی با ارزش حداکثر ۳ میلیون بات واجد شرایط کاهش کارمزد‌های ثبت به ۰/۰۱ درصد از ۲ درصدی هستند که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

دولت همچنین دوره کاهش کارمزد‌های وام مسکن را به ملک‌هایی با ارزش تا ۷ میلیون بات تمدید خواهد کرد. هیأت دولت همچنین مشوق‌های مالیاتی را برای افرادی که خانه‌های خود را بنا می‌کنند تأیید کرده و پایه ارزش ملک‌هایی که توسط شرکت‌ها توسعه داده شده‌اند که مشمول مشوق‌های مالیاتی برای سازمان سرمایه‌گذاری (BOI) هستند، را از ۱ میلیون بات به ۱/۵ میلیون بات افزایش داده است.

بر اساس این بیانیه، دولت نخست وزیر سرتا تاویسین ماهانه حدود ۱/۹۹ میلیارد بات از درآمد خود را از مشوق‌های جدید برای این صنعت که تا ۳۱ دسامبر ادامه خواهد داشت، از دست خواهد داد.

دولت گفت که بانک دولتی مسکن (GHB) همچنین برای خرید خانه‌های جدید، اعتبارات وام مسکن به ارزش ۲۰ میلیارد بات با نرخ بهره کمتر برای افراد با درآمد کمتر ارائه خواهد داد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.