نخست وزیر نیوزلند هفته آینده از تایلند بازدید می‌کند

به اشتراک بگذارید:

طبق اعلام وزارت امور خارجه تایلند، کریستوفر لوکسون، نخست وزیر نیوزلند هفته آینده طی یک سفر رسمی سه روزه از تایلند بازدید خواهد کرد.

لوکسون اولین نخست وزیر نیوزیلند خواهد بود که در ۱۱ سال گذشته به تایلند سفر می کند. در سفر سه روزه از ۱۶ تا ۱۸ آوریل، سیمون واتس، وزیر تغییرات آب و هوا، و پائولو گارسیا، نماینده مجلس، از جمله مقاماتی هستند که وی را همراهی خواهند کرد.

لوکسون در این سفر با همتای تایلندی خود سرتا تاویسین دیداری دوجانبه خواهد داشت. انتظار می رود هر دو کشور یک سری یادداشت تفاهم برای تقویت بیشتر روابط و همکاری‌های خود امضا کنند.

وزارت امور خارجه گفت: سفر لوکسون فرصتی را برای دو کشور فراهم می‌کند تا همکاری‌های متقابل را در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی، اقتصاد، انرژی پاک، نوآوری، آموزش، فرهنگ و همکاری‌های بین مردمی تعمیق بخشند.

سال گذشته حجم تجارت بین دو کشور حدود ۲/۲ میلیارد دلار آمریکا بود. تایلند عمدتا محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات وارد می کند، در حالی که نیوزلند کولر و سیستم‌های تهویه مطبوع، قطعات خودرو، کامپیوتر و لاستیک وارد می کند.

ارزش کل سرمایه‌گذاری نیوزیلند در تایلند تنها ۱۷۵ میلیون دلار آمریکا بود. در حال حاضر، پروژه‌های سرمایه‌گذاری مهمی از سوی تایلند در آنجا وجود ندارد.

تقریباً ۹۰ هزار گردشگر نیوزیلندی سال گذشته از تایلند بازدید کرده‌اند، اما تنها ۸ هزار نفر از تایلند به نیوزیلند سفر کرده‌اند. در حال حاضر، ۱۳ هزار تایلندی به عنوان کارگران غیرمتخصص و دانشجو در نیوزیلند زندگی می‌کنند. از این تعداد، ۳ هزار نفر دانشجو هستند.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.