جشن سال نو ۱۴۰۳ در سفارت ایران در بانکوک برگزار شد

به اشتراک بگذارید:

با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک و هماهنگی‌های رایزنی فرهنگی، مراسم نوروز سال ۱۴۰۳ در اولین شب سال جدید در سالن اجتماعات این سفارت برگزار شد. بیش از ۱۲۰ نفر از ایرانیان مقیم به همراه اعضای خانواده‌هایشان در این مراسم شرکت کردند و با هموطنان خود، شادی و شور نوروز و آغاز سال جدید را جشن گرفتند.

در حالی که جناب آقای ناصرالدین حیدری، سفیر جدید کشورمان در تایلند، به مهمانان خود خوش آمد گویی می‌کرد، به توضیحاتی درباره آیین نوروزی و ریشه‌های این فرهنگ ایرانی باستان پرداخت و از آمادگی سفارت برای همکاری و همراهی بیشتر با ایرانیان عزیز و حل مسائل و مشکلاتی که ممکن است در دوره مدیریت جدید پیش آید، خبر داد. در سخنرانی خود، ایشان به نامگذاری سال جدید به عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» در پیام نوروزی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و از هموطنان گرامی خارج از کشور دعوت به مشارکت و همکاری برای دستیابی به این هدف مهم همراه با ملت ایران نمود.

ایشان در سخنرانی خود به پیام نوروزی جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه، درباره تعلق ایران عزیز به همه ایرانیان و پیشرفت مداوم و آینده درخشان با تلاش و همبستگی ملی اشاره نموده. در پایان، با تبریک سال نو، به همه مهمانان آرزوی سلامتی، پذیرش طاعات و عبادات در ماه مبارک، و آرزوی بهروزی و خوشبختی کرده و اعلام کرد که سفارت کشورمان در بانکوک آماده خدمت به هموطنان عزیز مقیم است.

همچنین، در ادامه، رایزن فرهنگی سفارت نیز با خوش آمدگویی به میهمانان، مباحثی درباره نوروز و ارج نهادن به این آیین سنتی و اصیل پارسی را مطرح کرد.

تلاش و همکاری چند تن از همسران همکاران سفارت در آماده‌سازی و سفره هفت سین، اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه ایرانی، اجرای موسیقی زنده، شعرخوانی، پخش کلیپ‌های نوروزی و در پایان، مهمانان با صرف شام به این شب زیبا و به یادماندنی خاتمه دادند.

امسال، استقبال بی‌نظیر و غیرمنتظره‌ای از این برنامه از سوی ایرانیان مقیم دیده شد، به گونه‌ای که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا استقبال و دور‌همی ایرانیان بسیار کم بوده است. افراد مهم و برجسته ایرانیان مقیم تایلند از جمله تاجران، اساتید دانشگاه، و دانشجویان نیز در این برنامه حضور داشتند.

منبع خبر و عکس: وبسایت رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند، بانکوک


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.