هزینه‌های تحصیل در تایلند ۴۳ درصد افزایش یافته است

به اشتراک بگذارید:

دانشگاه اتاق بازرگانی تایلند (UTCC) اعلام کرد، هزینه تحصیل به دلیل افزایش شهریه‌های تحصیلی، هزینه‌های آموزشی و افزایش قیمت لوازم مدرسه در بالاترین حد خود قرار دارد.

تاناوان پولویچای، رئیس مشاور مرکز پیش‌بینی اقتصادی و تجاری دانشگاه اتاق بازرگانی تایلند گفت، نظرسنجی تحت عنوان «هزینه بازگشت به مدرسه در سال ۲۰۲۴ برای سرپرستان» با ۱۳۶۵ شرکت‌کننده در سراسر کشور از ۱ تا ۶ ماه می انجام شد.

این نظرسنجی نشان داد که هزینه‌های بازگشت به مدرسه نسبت به سال گذشته ۴۳/۱ درصد افزایش یافته است که دلیل آن افزایش نیاز به لوازم مدرسه و قیمت بالای این لوازم است.

طبق این نظرسنجی هزینه کل ۶۰/۳۲۲ میلیارد بات است که ۴/۲ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و بالاترین میزان در ۱۵ سال نظرسنجی سالانه دانشگاه اتاق بازرگانی بوده است.

حدود ۵۹/۹ درصد از پاسخ دهندگان بیشترین میزان هزینه را برای شهریه‌ها اعلام کرده‌اند و میانگین کلی هزینه در مقایسه با ۱۹/۵۰۷ بات سال گذشته به ۲۵/۳۲۲ بات افزایش یافته است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۴/۴ درصد از پاسخ دهندگان پول کافی برای هزینه‌های مدرسه دارند در حالی که ۴۵/۶ درصد نمی‌توانند هزینه‌های مدرسه را پوشش دهند. کسانی که پول کافی برای دوره جدید مدارس ندارند با استفاده از کارت‌های اعتباری، گرو گذاشتن اشیاء گران قیمت، یا به روش قرض گرفتن هزینه‌های مدرسه را تامین کرده‌اند.

در همین حال، دولت پنج پیشنهاد برای اصلاح سیستم آموزش فعلی ارائه کرده است که عبارتند از:

  • استخدام نیروی آموزشی بیشتر و اطمینان از تعداد کافی از مربیان برای هر دانش‌آموز
  • بازنگری روش آموزشی برای دروسی مانند ریاضیات و علوم به منظور جذابیت و کاربردی شدن آنها
  • ایجاد آگاهی و آموزش دانش‌آموزان در مورد مواد مخدر
  • پر کردن شکاف آموزشی، به ویژه در مورد هزینه لوازم مدرسه، دانش و مهارت‌ها
  • ارتقاء سطح پرسنل آموزشی برای همگام شدن با روندهای در حال تغییر و توانمند کردن آنها به ایجاد یک محیط آموزشی کارآمد‌تر

بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.