کیا در نظر دارد کارخانه خودروهای الکتریکی در تایلند راه اندازی کند

به اشتراک بگذارید:

طبق اعلام بخش فروش کیا (تایلند)، سازنده خودروهای با کیفیت بالای کره ای، کیا، امکان تأسیس کارخانه خودروهای برقی در تایلند را بررسی می‌کند. این اقدام در پی رشد سریع بازار خودروهای برقی در این کشور صورت گرفته است.

ژان او لی، مدیر کیا (تایلند) گفت، در صورت تایید شرکت کیا، شرکت مادر که تحت گروه هیوندای موتور قرار دارد، تایلند به دومین عضو کشور‌های آسه‌آن تبدیل خواهد شد که میزبان کارخانه خودروسازی کیا پس از مالزی است.

وی با بیان اینکه این شرکت ‌می‌خواهد نقشی کلیدی در توسعه فناوری خودروهای الکتریکی داشته باشد، به سرمایه گذاری در این حوزه ادامه خواهد داد.

در حال حاضر مذاکرات بین شرکت کیا و هیئت سرمایه گذاری در مورد مشوق های خودروهای برقی تحت برنامه EV3.5 در حال انجام است. هدف این طرح تقویت رشد صنعت خودروهای برقی در تایلند است و شامل مفادی نظیر حمایت‌های مالی، کاهش عوارض واردات برای خودروهای مونتاژ کامل و کاهش مالیات غیر مستقیم است.

سال گذشته، کیا قصد خود برای احداث کارخانه خودروهای برقی در تایلند با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه را اعلام کرد. با این حال، ژان از افشاء هر گونه اطلاعات بیشتر درباره سرمایه‌گذاری جدید خودداری کرد و اشاره کرد که شرکت مادرآن را در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.

کیا (تایلند) در نظر دارد بین ۲۶ تا ۳۰ مرکز خدمات دیگر را در سال جاری افتتاح کند.

در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، کیا (تایلند) قرار است مجموعه‌ای از مدل‌های جدید با تمرکز ویژه بر رده خودروهای کاربردی اسپرت را در تایلند عرضه کند. استراتژی این شرکت این است که خود را به عنوان یک فروشنده خودرو ممتاز با هدف تضمین سهم بازار ۲۰ درصدی در بخش خودروهای پریمیوم در سال جاری قرار دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.