درگیری‌های مسلحانه میانمار در مرز تایلند از سر گرفته شد

به اشتراک بگذارید:

منطقه مرزی تایلند و میانمار مجددا شاهد تشدید درگیری‌ها شده است. ارتش تایلند و یکی از نمایندگان ارتش میانمار، پس از فراهم شدن آرامش نسبی در نواحی درگیری، روز شنبه (۲۰ آوریل) اعلام کردند که درگیری‌های مسلحانه میان ارتش میانمار و گروه‌های بومی، دوباره در نزدیکی یک مرکز تجاری مهم در نزدیکی مرز تایلند شکل گرفته است.

در اوایل ماه آوریل، درگیری‌های شدید در نزدیکی “میوادی”، به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم، به وقوع پیوست که منجر به عقب‌نشینی ارتش میانمار از مواضع خود در این شهر شد.

اگرچه در طول هفته گذشته بیشتر زمان‌ها آرامش در این منطقه حفظ شده و ساکنان محلی هیچ صدای درگیری‌ای نشنیده‌اند، اما نگرانی درباره وضعیت فعلی ابراز شده است.

گروه ضد کودتای “اتحاد ملی کارن” تایید کرد که در حال درگیری با نیروهای کودتاچی ارتش در میوادی هستند.

وزیر امور خارجه تایلند در پستی در پلتفرم X اظهار کرد که پس از گزارش درگیری‌های جمعه شب، کشورش با دقت وضعیت را دنبال می‌کند.

تصمیم حکومت نظامی میانمار برای عقب‌نشینی پست‌های نظامی در این شهر تجاری، ضربه قابل توجهی برای آن بوده و در ماه‌های گذشته خسارات قابل توجهی را متحمل شده است.

منطقه “میوادی” به دلیل ارزش تجارت بیش از ۱/۱ میلیارد دلار در ۱۲ ماه اخیر، اهمیت زیادی به ویژه برای ارتش دارد.

تایلند یک مرز مشترک به طول ۲۴۰۰ کیلومتر با میانمار دارد که از زمان سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک توسط حکومت نظامی در سال ۲۰۲۱، درگیر جنگ داخلی بوده است.

میوادی در بزرگراه آسیا واقع شده است که از مرز تایلند تا بزرگترین شهر میانمار، یعنی یانگون، امتداد دارد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) روز پنجشنبه (۱۸ آوریل) در خصوص افزایش درگیری‌های داخلی در میانمار به شدت ابراز نگرانی کرده و از هر دو طرف خواست تا این خشونت را هر چه زودتر متوقف کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.