تایلند با اتکا به قدرت نرم خود ۲۰ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

به اشتراک بگذارید:

پتونگتارن شیناواترا، رئیس کمیته ملی توسعه قدرت نرم و رهبر حزب پو‌تای گفت، دولت تایلند قصد دارد پروژه «One Family One Soft Power» را در ماه ژوئن به امید ایجاد ۲۰ میلیون فرصت شغلی با حداقل دستمزد سالانه ۲۰۰ هزار بات را آغاز کند.

خانم پتونگتارن توضیحاتی درباره این پروژه ارائه داد و فاش کرد که این طرح دوره‌های آموزشی بهبود و مهارت‌دهی رایگان را ارائه خواهد کرد. شهروندان (تایلندی) می‌توانند از اوایل ژوئن از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند اپلیکیشن یا وب‌سایت، و همچنین از طریق دفاتر محلی صندوق ملی روستایی و دفاتر جامعه شهری ثبت‌نام کنند.

پیش‌بینی می شود که در این دوره‌ها ۲۶۶ هزار و ۴۰۰ شرکت کننده آنلاین و ۳۰ هزار و ۲۱۰ شرکت کننده حضوری برای دوره‌ها ثبت‌نام کنند. محتوای آموزشی بر مهارت‌های شغلی در صنایع خاص مانند غذا، فیلم و نمایش، موسیقی، ورزش، مد، جشنواره‌ها، کتاب، بازی‌های ویدیویی، گردشگری و هنر متمرکز خواهد بود.

علاوه بر این، خانم پتونگتارن فاش کرد که دوره آشپزی با عنوان «One Village One Food»، یکی از ابتکارات این پروژه، محقق شده است. این دوره توسط سرآشپز مشهور تایلندی و رئیس کمیته راهبری صنایع غذایی کمیته ملی توسعه قدرت نرم، چومپول جانگپرای، و تیمش برگزار شده است.

وی اظهار داشت که حزب پو‌تای (Pheu Thai) صنعت قدرت نرم را سکوی پرشی برای افزایش درآمد تایلند می داند و تایلند را از یک کشور با درآمد متوسط به کشوری با درآمد بالا سوق می دهد. مشاغلی که قدرت‌های نرم ایجاد می کنند، به عنوان مثال، سرآشپزها، مبارزان موی تای، مربیان موی تای و خیاطان، به تایلندی‌ها اجازه می دهد تا درآمد سالانه حداقل ۲۰۰ هزار بات (حدود ۵۴۰۰ دلار آمریکا) کسب کنند.

علاوه بر این، خانم پتونگتارن اشاره کرد که این پروژه شهروندانی را که به دنبال ارتقای مهارت های خود هستند، نمایندگان منتخب جوامع محلی، صاحبان مشاغل و کسانی که مشتاق راه اندازی یک تجارت هستند، هدف قرار می دهد. او گفت، پیش بینی می شود ۲۰ میلیون شغل برای شهروندان ایجاد شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.