درگیری پلیس و معترضان ضد دولت در تایلند

به اشتراک بگذارید:

روز شنبه (۷ آگوست) در پی تجمع معترضان ضد دولت، نیروهای پلیس با معترضان مخالف دولت درگیر شده و به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک شد.

معترضان دیروز ساعت ۲ بعد از ظهر درفلکه دموکراسی بانکوک گردهم آمده و به دنبال پیشبرد سه خواسته عمده؛ کناره گیری بی قید و شرط نخست وزیر و کاهش بودجه سلطنتی و ارتش به منظور مبارزه با کووید ۱۹ هستند. سومین خواسته آن‌ها تهیه واکسن‌هایی از نوع mRNA است که اثربخشی بهتری در مقابل ویروس کویید ۱۹ دارد.

معترضان پس از چندین بار تغییر برنامه، در نهایت تصمیم گرفتند که به سمت محل اقامت شخصی پرایوث چان اوچا، نخست‌وزیر حرکت کنند. در همین حال، نیروهای پلیس مسیر منتهی به بنای یادبود پیروزی در بانکوک را با کانتینر‌هایی مسدود کرده و به سمت معترضان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

به گزارش بانکوک پست، ده ها معترض در حال حمل با موتورسیکلت ها و آمبولانس ها دیده شده اند. مرکز فوریت های پزشکی اروان اعلام کرد که دست کم دو غیرنظامی و سه افسر پلیس در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

سخنگوی دولت تایلند گفت؛ پرایوت چان او چا از افسران پلیس بخاطر حفظ امنیت مطابق با اصول بین المللی در تظاهرات ضد دولتی روز شنبه تشکر کرده است. گفته شده است، افرادی که در چنین گردهمایی هایی شرکت کنند و خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش دهند، با مجازات دو سال زندان یا ۴۰ هزار بات جریمه نقدی یا هر دو روبرو خواهند شد.

تایلند امروز (۸ آگوست) ۱۹ هزار و ۹۸۳ مورد جدید کرونایی و ۱۳۸ مورد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ گزارش کرده است که مجموع مبتلایان به کرونا از آغاز همه گیری را به عدد ۷۵۶/۵۰۵ افزایش داده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.