تایلند دو مورد احتمالی سویه جدید اومیکرون را شناسایی کرد

به اشتراک بگذارید:

ستاد مدیریت وضعیت کویید ۱۹ امروز، ۸ دسامبر اعلام کرد که تایلند دو مورد احتمالی سویه جدید اومیکرون کرونا را شناسایی کرده است، افراد مبتلا دو زن تایلندی هستند که از از نیجریه بازگشته اند.

این ستاد گفت، یک زن ۴۶ ساله و یک زن ۳۶ ساله در ۲۴ نوامبر با همان پرواز از نیجریه از طریق دوهه و با پرواز قطر ایرویز به بانکوک وارد شده‌اند. نتیجه آزمایش پی سی آر آنها در ۲۴ نوامبر برای ویروس کرونا مثبت اعلام شده و هر دوی آنها در حال حاضر در محل قرنطینه بوساراکام به سر می‌برند.

دکتر سومانی واچاراسین از اداره کنترل بیماری‌ها در جلسه توجیهی ستاد مدیریت کویید ۱۹ گفت، پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت که از اومیکرون به عنوان نوع جدید و خطرناک ویروس کرونا یاد کرده بود، مقامات بهداشتی تایلند تصمیم گرفتند نمونه های این افراد آلوده را دوباره بررسی کنند.

وی افزود: نمونه‌ها برای آزمایش‌های دقیق‌تر به آزمایشگاه وزارت علوم پزشکی فرستاده شده است و نتایج ظرف چند روز اعلام می‌شود.

دکتر سومانی گفت که تحقیقات اداره کنترل بیماری نشان داد که این دو زن هنگام شرکت در جلسه ای در نیجریه از ماسک استفاده نکرده اند.

تایلند روز یکشنبه از کشف اولین مورد سویه جدید اومیکرون در یک شهروند آمریکایی تایلندی تبار خبر داد. او از اسپانیا وارد تایلند شده بود.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.