فورد ۹۰۰ میلیون دلار در کارخانه‌های خود در تایلند سرمایه‌گذاری می کند

به اشتراک بگذارید:

شرکت خودروسازی فورد روز چهارشنبه (۸ دسامبر) اعلام کرد ۹۰۰ میلیون دلار برای نوسازی کارخانه‌های خود در تایلند سرمایه‌گذاری خواهد کرد که از تولید پیکاپ رنجر و شاسی بلند اورست پشتیبانی می‌کنند. این بزرگترین سرمایه‌گذاری این شرکت در این کشور خواهد بود.

فورد در بیانیه ای اعلام کرد که این سرمایه گذاری از طریق کارخانه تولیدی خود و AutoAlliance تایلند و سرمایه گذاری مشترک آن با شرکت مزدا ژاپن انجام خواهد شد.

تایلند چهارمین قطب بزرگ مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا است که برخی از بزرگترین خودروسازان جهان مانند تویوتا و هوندا را در خود جای داده است.

این صنعت حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و مشاغل تولیدی تایلند را تشکیل می دهد. این خودروساز گفت که این گسترش و سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۵۰ شغل جدید در کارخانه های فورد ایجاد می کند و حدود ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری به شبکه زنجیره تامین آن اختصاص می یابد.

در سال ۲۰۲۰، جنرال موتورز کارخانه های تایلندی خود را به گریت وال موتور چین فروخت که شروع به تولید خودروهای شاسی بلند و خودروهای الکتریکی (EVs) در این کشور کرد. از آنجایی که تولید خودرو در تایلند به سمت برقی‌سازی در حال تغییر است، شرکت PTT Pl که یک شرکت تحت کنترل و مالکیت دولت است در سال جاری اعلام کرد که با شرکت فاکس‌کان تایوان یک تا ۲ میلیارد دلار در یک کارخانه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.