خط ریلی فرودگاه بانکوک به زودی تحت تعمیر و نگهداری قرار خواهد گرفت

به اشتراک بگذارید:

سازمان حمل و نقل ریلی تایلند اعلام کرد؛ پس از ۱۴ سال بهره برداری، خط ریلی بانکوک که فرودگاه بین المللی سووارنابوم را به مرکز شهر بانکوک متصل می کند، به زودی تحت تعمیر و نگهداری اساسی قرار خواهد گرفت.

پیچت کونادامراکس، مدیر کل این سازمان روز پنجشنبه (۲۱ مارس) گفت که نادیده گرفتن این گام مهم می تواند ایمنی مسافران را به خطر بیندازد.

وی گفت: در پی بازرسی اخیر، اپراتور فعلی (شرکت آسیا اِرا وان) این خط ریلی، شرکت‌های مجرب از جمله زیمنس موبیلیتی را برای نظارت و نگهداری روزانه، هفتگی و ماهانه سیستم‌های الکتریکی و سیگنالینگ استخدام کرده است. وی افزود: همه قطارها قبل از حرکت هر روز توسط مسئولان بازرسی می شوند.

شرکت آسیا اِرا وان یکی از شرکت‌های تابعه گروه جاروئن پوکپاند (سی‌پی)، بزرگ‌ترین شرکت تایلند است. اجرای خط ریلی فرودگاه بخشی از معامله‌ای است که گروه سی‌پی پس از برنده شدن در قرارداد ۲۷۶/۵ میلیارد بات برای ساخت و راه اندازی خطوط ریلی سریع السیر که سه فرودگاه دون موئانگ، سووارنابوم و یو تاپائو را به هم متصل می کند، با آن موافقت کرد.

پیچت افزود که خط ریلی فرودگاه که در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد، در سال ۲۰۱۸ پس از رسیدن به مرز ۲/۴ میلیون کیلومتری که هنوز تحت کنترل اداره راه آهن دولتی تایلند (SRT) بود، دستخوش تعمیرات و بروزرسانی اساسی شد.

او گفت: به زودی با گسترش مسیر تحت پوشش این خط از سال ۲۰۱۸، یک تعمیر اساسی دیگر انجام خواهد شد. بدون این تعمیرات اساسی، سیستم قطار ممکن است دچار نقص‌های مکرر شود که بر ایمنی مسافران تأثیر می‌گذارد یا باعث تأخیر بیشتر در برنامه‌ها می‌شود.

وی افزود که این سیستم همچنین ممکن است از عملکرد ناکافی قطار برای خدمات رسانی به تعداد فزاینده مسافران در آینده رنج ببرد.

در سال ۲۰۲۱، گروه سی‌پی اعلام کرد که ۲ میلیارد بات برای بهبود خدمات و سیستم های مختلف خط ریلی فرودگاه، از جمله ترمز، برق، تهویه مطبوع، روشنایی و ارتباطات رادیویی اختصاص داده است.

همچنین متعهد شد که یک واگن دیگر به خط سریع السیر که دارای ۳ واگن در هر قطار است اضافه کند تا ظرفیت مسافر به ۸۰۰ مسافر در روز افزایش یابد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.