فرد کلیدی کودتای سال ۱۹۹۱ تایلند در سن ۹۱ سالگی درگذشت

به اشتراک بگذارید:

کاست روجانانیل، که گفته می‌شود یکی از کلیدی‌ترین افراد پشت کودتای نظامی سال ۱۹۹۱ تایلند بود، چهارشنبه (۳ آوریل) در سن ۹۱ سالگی در بیمارستانی در بانکوک درگذشت.

به گفته خانواده فرمانده سابق نیروی هوایی، وی در ساعت ۱۰:۵۱ شب به دلیل کهولت سن تسلیم حق‌تعالی شد.

کاست متولد ۲۷ اوت ۱۹۳۳، از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ پس از اتمام تحصیلات اکادمی نظامی، فرمانده نیروی هوایی تایلند بود و برای مدت کوتاهی ارشدترین پست نظامی تایلند یعنی فرماندهی عالی نیروهای مسلح تایلند را از آوریل تا ژوئیه ۱۹۹۲ بر عهده داشت. او دوست نزدیک ژنرال سوچیندا کراپرایون، نخست وزیر سابق بود که کودتای ۱۹۹۱ را رهبری و شورای ملی حافظ صلح را ایجاد کرد.

کاست در سال ۱۹۵۸ به نیروی هوایی تایلند پیوست و به سرعت به رتبه‌های بالاتر ارتقا یافت. پس از کودتای ۱۹۷۶، او به عنوان عضو شورای اصلاحات حکومت نظامی منصوب شد و پس از کودتای ۱۹۷۷ به سمت سناتوری منصوب شد. کاست در سال ۱۹۸۹ به سمت بالاترین مقام نیروی هوایی تایلند رسید.

گمان می رود که فرمانده فقید از کودتای نظامی سال ۱۹۹۱ علیه ژنرال چاتیچای چونهاوان، نخست وزیر وقت، در ۲۳ فوریه ۱۹۹۱ پشتیبانی کامل کرده است. کاست دستور دستگیری چاتیچای و معاون وزیر دفاع وقت، ژنرال آرتیت کاملانگ‌اک را در فرودگاه نظامی دون موآنگ صادر کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.