توضیحات تکمیلی قوانین جدید تایلند برای اتباع خارجی که می‌خواهند در تایلند صاحب زمین شوند

به اشتراک بگذارید:

به گزارش نیشن، تایلند معیارهای مالکیت زمین برای اتباع خارجی‌ را به‌روزرسانی کرده است که طبق آن وارثان می توانند زمین به ارث ببرند و یا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون باتی می‌توانند زمین خریداری کنند.

مالکیت زمین برای اتباع خارجی در تایلند یک موضوع پیچیده است که اساساً توسط قوانین و مقررات که به منظور تنظیم و مدیریت استفاده، مالکیت، و انتقال زمین‌ها در سال ۱۹۵۴ تدوین شده‌ است، عموماً خارجی‌ها را از مالکیت زمین منع می‌کند. این قانون برای حفظ کنترل ملی بر منابع طبیعی ارزشمند تایلند طراحی شده است.

با این حال، استثناهایی در این قانون وجود دارد. به عنوان مثال، هیئت سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی در برخی دسته‌های تجاری اجازه مالکیت زمین را می‌دهد. همچنین، بر اساس قانون کاندومینیوم تایلند، خارجی‌ها می‌توانند تا ۴۹ درصد از فضای کل یک ساختمان کاندومینیوم را در اختیار داشته باشند.

با وجود این موارد، قوانین مالکیت ملک برای افراد غیر بومی‌ بسیار سخت‌گیرانه بوده است و هر کسی که علاقه‌مند به خرید ملک در تایلند باشد باید کاملاً از این پیچیدگی‌ها آگاه باشد. مهم است که همه معاملات ملکی بر اساس چارچوب قانونی کشور انجام شود تا از مشکلات و عواقب آتی جلوگیری شود.

برخی تغییرات اخیر مثبت برای خارجی‌ها برای خرید زمین به شرح زیر می‌باشد:

سازمان املاک کشور معیارهای مربوط به مالکیت زمین توسط خارجی‌ها در تایلند را به‌روزرسانی کرده است.

وراثت:

اتباع غیرتایلندی که وارث قانونی خارجیانی هستند که اجازه دارند زمین داشته باشند، واجد شرایط به ارث بردن زمین هستند.

با این حال، این وراثت باید مطابق با مقررات مندرج در قوانین مالکیت زمین یا معیارهای حاکم بر مالکیت زمین توسط خارجی‌ها پایبند باشد.

به عنوان مثال، وارثان می‌توانند تا یک رای (۱۶۰۰ متر مربع) زمین برای استفاده صنعتی یا تا ۱۰ رای برای مقاصد کشاورزی به ارث ببرند. استفاده از زمین نیز باید با مجوزهای اعطا شده به مالکان اصلی مطابقت داشته باشد.

خرید زمین:

بر اساس ماده ۹۶ قوانین و مقررات زمین، اتباع خارجی با سرمایه گذاری حداقل ۴۰ میلیون بات (حدود ۶۵ میلیارد تومان) در کشور مجاز به خرید یک رای (۱۶۰۰ متر مربع) زمین برای ساخت و ساز مسکونی هستند.

این سرمایه گذاری باید به رفاه اقتصادی و اجتماعی تایلند کمک کند یا تحت دسته‌هایی قرار گیرد که توسط هیئت سرمایه گذاری تایید شده است.

این سرمایه‌گذاری‌ها باید حداقل برای سه سال حفظ شده و ملک مسکونی که توسط خارجی‌ها خریداری می‌شود باید در بانکوک، پاتایا یا هر در شهر‌های دیگر واقع شده باشد.

انتقال زمین:

خارجی‌ها می‌توانند طبق قوانین مربوطه، مانند قانون تشویق سرمایه‌گذاری که در سال ۱۹۷۷ تدوین شده است، مراحل انتقال زمین را انجام دهند.

سازمان املاک کشور تأکید می‌کند که اتباع تایلندی که به عنوان نماینده برای نگهداری زمین برای خارجی‌ها عمل می‌کنند ممکن است به حداکثر سه سال زندان، جریمه حداکثر ۶ هزار بات یا هر دو مواجه شوند.

خارجیانی که به دلیل تصاحب غیرقانونی زمین مجرم شناخته شوند ممکن است با جریمه روزانه حداکثر ۲۰ هزار بات ویا حداکثر دو سال زندان روبرو شوند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.