مربیان موی تای در تایلند باید دارای گواهینامه از وزارت کار باشند

به اشتراک بگذارید:

سخنگوی وزارت کار روز یکشنبه (۲۱ ژوئیه) اعلام کرد، مربیان موی تای باید آزمون استاندارد صلاحیتی وزارت کار را گذرانده و گواهینامه صلاحیت خود را داشته باشند.

پومپات موانچان گفت که وزیر کار، پیپات راتچاکیتپراکان، به سازمان توسعه مهارت‌ها مأموریت داده است تا استانداردهایی برای مربیان موی تای تعیین کند، زیرا این هنر رزمی سنتی تایلند به یک قدرت نرم تبدیل شده که درآمد هنگفتی برای کشور به همراه دارد.

پومپات گفت که سازمان توسعه مهارت‌ها دو سطح استاندارد تعیین کرده است. در سطح اول، مربی باید دانش پایه موی تای را داشته باشد و در سطح دوم که برای صاحبان مراکز آموزش موی تای اعمال می‌شود، مربیان دارای گواهینامه باید مهارت‌های مدیریتی برای آموزش موی تای نیز داشته باشند.

پومپات گفت مربیان موی تای باید حداقل سطح اول آزمون مهارتی را گذرانده باشند، اما جزئیاتی درباره جریمه‌ها در صورت نداشتن گواهینامه ارائه نداد.

وی گفت: کسانی که گواهینامه سطح اول را دریافت می کنند باید در آزمون‌های علمی که ۲۰ درصد آزمون‌ها را تشکیل می دهد، توانایی استفاده از مشت، پا، زانو و آرنج را به عنوان سلاح یاد گرفته و باید اجرای رقص پیش از مبارزه را بلد باشند. بخش دوم آزمون ۸۰ درصد از نمره را تشکیل می‌دهد.

تاکنون ۱۸ مرکز آموزشی برای برگزاری آزمون صلاحیت مربیان موی تای تایید صلاحیت شده اند. کسانی که می‌خواهند گواهینامه دریافت کنند می توانند با مراکز توسعه مهارت‌های این سازمان در ۷۷ استان تماس بگیرند.

هزینه شرکت در آزمون برای دریافت گواهینامه سطح یک، ۱۶۰۰ بات است.

سخنگوی وزارت کار خاطرنشان کرد: آزمون و صدور گواهینامه برای مربیان موی تای در حال حاضر به صورت داوطلبانه است.

پومپات گفت: «وزارت کار قصد دارد تا حد امکان تعداد زیادی از مربیان موی تای و مسئولان مراکز آموزش موی تای را برای دریافت گواهینامه دعوت کند.»

وی افزود: در حال حاضر ۵ هزار مرکز آموزشی موی تای در تایلند، ۴ هزار مرکز در اروپا و یک هزار و ۷۰۰ مدرسه در آمریکا وجود دارد.

صنعت موی تای ۱/۲۵ میلیارد دلار در سراسر جهان و حدود ۱۰۰ میلیارد بات در تایلند ارزش دارد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.