وزیر بهداشت تایلند: استفاده تفریحی ماری‌جوانا ممنوع می شود

به اشتراک بگذارید:

وزیر بهداشت تایلند در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که تایلند قصد دارد تا پایان سال جاری استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را ممنوع کند اما همچنان استفاده آن برای مقاصد پزشکی مجاز خواهد بود.

تایلند پس از آن که در سال ۲۰۱۸ اولین کشور در جنوب‌شرق آسیا بود که استفاده پزشکی از ماری‌جوانا را آزاد کرد و سپس در سال ۲۰۲۲ استفاده تفریحی را نیز مجاز کرد، ده‌ها هزار فروشگاه و کسب‌و‌کار ماری‌جوانا، صنعتی که پیش‌بینی می‌شد تا سال آینده به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار برسد، شروع به فعالیت کردند.

منتقدان می گویند که قوانین ناتمام و تکه تکه در عرض یک هفته پس از جرم زدایی به سرعت اجرا و تصویب شد و حال دولت پیش نویس قانون جدیدی را برای تنظیم مصرف ماری‌جوانا تهیه کرده است که انتظار می رود تا پایان سال اجرایی شود.

آقای چلنان سریکائو، وزیر بهداشت گفت، پیش نویس لایحه قبل از رفتن به مجلس برای بررسی و تصویب تحویل کابینه دولت داده خواهد شد تا قبل از پایان سال به تصویب برسد.

آقای چلنان روز چهارشنبه (۲۸ فوریه) با اشاره به استفاده تفریحی گفت: بدون قوانین نظارتی بر ماری‌جوانا، از آن سوء استفاده می شود.

وی افزود: سوءاستفاده و یا استفاده نادرست از ماری‌جوانا تاثیر منفی بر جوانان تایلندی دارد که در درازمدت ممکن است آنها را به مصرف مواد اعتیادآور دیگر سوق دهد.

آقای چلنان، تعداد فروشگاه‌های ثبت شده قانونی را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد، فروشگاه‌های ماری‌جوانا که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند برخورد و از کشت خانگی ماری‌جوانا جلوگیری خواهد شد.

پیش نویس قانون، جریمه‌ استفاده تفریحی را تا سقف ۶۰ هزار بات مشخص کرده‌ است. فروشندگان ماری‌جوانا برای استفاده تفریحی و افرادی که برای ترویج آن فعالیت کنند جریمه‌ای تا یک سال زندان یا جریمه نقدی تا ۱۰۰ هزار بات یا هر دو را متحمل خواهند شد.

کشت و پرورش ماری‌جوانا مجازات‌های حبس از یک تا سه سال و جریمه نقدی از ۲۰ هزار بات تا ۳۰۰ هزار بات را در بر خواهد داشت.

وی افزود: از این پس واردات، صادرات، کشت و استفاده تجاری ماری‌جوانا نیز نیاز به مجوز قانونی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات
فرزانه
فرزانه
میهمان
10 اسفند 1402 9:10 ب.ظ

خیلی هم خوب شد.

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.